.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

15 Aralık 2010 Çarşamba

Yüksek lisans mezunu Smmm stajyerlerinin durumu ve bagimsiz denetciler

Merhaba arkadaşlar,
Sizlere bu yazıyı mali müşavir bir meslektaşınız olarak genel bir bilgilendirme mesajı içermesi açısından yazıyorum.

İstanbul Ticaret Üniversitesi, Muhasebe ve Denetim yüksek lisans öğrencisiyim. Pazartesi akşamı tezimin danışman hocam Masum Türker'e göstermek ve fikir alışverişinde bulunmak amacıyla hocamın dersine katıldım. Ders çıkışı bu blogun sahibi Özkan'a daha önce söz vermiş olduğum bir soruyu sordum.

Masum Türker'e yüksek lisans mezunlarının staj sürelerinin kısalıp kısalmayacağını sorduğumda kendisi 1 sene staj süresinden sayılacağını, kanunda daha önce verilmiş teklifte bulunulmuş fakat bu madde hiç değiştirilmediği için aynı şekilde devam edeceğini söyledi. Fakat doktora mezunları da sadece 1 sene stajdan sayılabilecek. Bundaki temel sebepte Avrupadaki muhasebe birlikleri meslek mensubu olabilmek için iki sene staj yapılması gerektiğini söylemeleri.

Yani yüksek lisans mezunları yakın bir zaman içerisinde stajları 3 sene yerine 2 sene yapacaklar.

Bunun dışında SPK bağımsız denetim sınavında ise Türmob 2011 başlarında 2-3 aylık bir eğitim düzenleyecek. Ücretsiz olacak bu eğitimlere sadece meslek mensubu olan Smmm'ler katılabilecek. Kursların sonunda bir sınav yapılacak. Sınavın test olması düşünülüyor ve sınavlar sadece Ankara'da olacak. 2 ay sürecek eğitim programları İstanbul, İzmir ve İstanbul'da olacak sınavlar sadece Ankara'da olacak.

Herkesin bu ücretsiz sınavlara girmesi gerektiğini düşünüyorum.

Siyasi olarak Masum Hocam ile aynı düşünce yapısında değilim. Ben liberal bir kişiyim ama Masum Türker'in muhasebe mesleği adına yaptıklarını görseniz emin olun sürekli Türmob başkanı olsun isterdiniz.


Ayrıca http://muhaseberehberi.com'dan bana ulaşabilirsiniz.

5 yorum:

Özkan D. dedi ki...

kadir çok teşekkürler.
anlamadığım bir nokta var,
"Yani yüksek lisans mezunları yakın bir zaman içerisinde stajları 3 sene yerine 2 sene yapacaklar." demişsin, bu durumda şu an y.lisans mezunu olanlar stajlarını 2 sene değil de 3 sene mi yapacak, önceden 1 sene muafiyet vardı, bunun devam etmemesi için bir sebep yok çünkü ortada.
ortada yürürlükte olan bir staj yönetmeliği var.

denetim lisansı konusu ise ilginç,
tebliğde sınavlar yazılı olacak yazıyordu oysa, artı türmob ve bedava eğitim, işte bu haber değeri taşıyacak kadar ilginç :)
masum hoca da misafir yazarlık yapsa keşke :)

Kadir dedi ki...

Staj yönetmeliği değişmedigi için aynen kalacak diyor Hoca. Açıkçası ben smmm olunca staj yönetmeliği falan pek takip etmedim açıkçası. Yazar olmaz ama tahtaya finans kariyer yazdırıp foto çektirebiliriz :=)

Adsız dedi ki...

finanskariyer dekı blogunuzu okudum sıze birsey danışmak ıstıyorum ben 4 yıllık acıkogretım ıktısat fakultesını yenı bıtırdım kasım ayında smmm staj başlama sınavına gırdım ve kazandım stajdan sayılan surelerle ılgılı olarak 8 yıl sureyle ozel bır sırkette muhasebe mudurlugu yaptım tıcaret sıcıl gazetesıyle bır yetkı ...almadım ama şirket adına genel muhasebe vekaletım var ucret bordrolarım ıse gırıs bıldırgesı hatta şirkete ait sgk ve ınternet şifresi kullacısı benım adıma duzenlendı acaba burda gecen hızmetım staj suresı olarak sayılır mı

Adsız dedi ki...

Değerli Arkadaşlar,

Ben de yükseklisans mezunuyum ve 10.01.2011 tarihi itibariye sınavların başvurusu sona erdi ve ben 2 yıllık stajım bitmesine rağmen ve y.lisans diplamamın noter onaylı suretini staja başvuru sırasında odaya teslim etmeme rağmen sınava başvuramadım. Ne acı bir tablo aslında... Çünkü Türmob Maliye Bakanlığı'ndan onay gelmeden başvuraların gerçekleşmeyeceğini belirtiyor. Bu rada Türmoba mı Maliye Bakanlığı'na mı tepki göstermek lazım bilemiyorum. Ama bunca yıl boşuna hukuk dersi görmüşüz, kişinin lehine olan durumlarda kanunlar geriye yürür ve yeni bir kanun yönetmelik v.s çıkmadığı sürece eskisinin geçerliği olacağını öğrendik ve aynen böyle olması gerekirdi. Ne yazık ki öyle inanılmaz bir ülkede yaşıyoruz ki insan haklarının emeklerinin hayallerinin hiç önemi yok, önde gelenler sadece kendilerine çalışıyor. Bu halimize bakın mali müşavir olsak ne olacak acaba...

Adsız dedi ki...

Smmm 'im fakat bu ücretsiz denetim kurslarından haberim yoktu Acaba bahsettiğiniz bu kurslar sürekli hale gelecekmi ya da bir seferliğe mi mahsus