.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

24 Haziran 2010 Perşembe

SPK Sınav Tarihleri Açıklanıyor (2010 Eylül Dönemi)

SPK Lisanslama Sınavı 2010 yılında 1 kez yapıldı. İlgili kanuna göre yılda 3 kez yapılması gereken sınav Mayıs ayında yapılmadı ve bu yıl 2 kez yapılacağı kesin gibi.
Aldığımız duyuma göre 28 haziran pazartesi günü sınav tarihleri açıklanacak. 
Bu doğru çıkarsa sınavın Ağustos Sonu Eylül Başı veya ortası olacağını düşünebiliriz. Adaylar çalışmaya başlasa iyi olur.
Normalde SPK Lisansı olmadığı halde almak zorunda olanlara SPK, devamlı süre veriyordu. En son 2010 yılı sonuna kadar mühlet verilmişti. Örneğin 2010 yılı mali tablolarını denetleyecek denetçilerin SPK Bağımsız Denetim Lisansı almaları gerekiyor.
Şimdi birisi bu lisansı alamadığı için işinden olsa, kendisi de "ama sınav yapılsa alırdık" diye itirazda bulunamaz mı?
-
Demekki ne anlıyoruz, muhtemelen SPK Lisansı olmadan calısanlara bir süre daha mühlet verecek, çalışıp lisansını alanlar boşta gezerken 10 yıldır lisansını alamayanlar işlerine devam edecek.
Bu konuda daha önce şunları yazmıştık:


Fark Var!!!! "Kapatırız"

herkese iyi şanslar.

4 yorum:

Begüm dedi ki...

Spk Lisanslama

Özkan bey öncelikle blogunuza vakit ayırdığınız ve finans konusundaki bilgilerinizi aktardığınız için teşekkür ederim.Bu başlığı gördükten sonra sınav tarihleri açıklanacak diye heveslenmiştim ama hala ses yok.Önüzmüzdeki yıl 1.dönem sınavlarında spk ileri düzey 2.dönem sınavlarında da türev araçlarına hazırlanmayı düşünüyordum. Çünkü seneye 3. sınıf olacağım ve 4. sınıfa kadar bu sınavları geçmek istiyorum. Ama bu düzensizlik herkes gibi benim de planlarımı bozdu. Sizce önümüzdeki yıl yine 3 sınav yapma ihtimalleri var mı? Ben bu yıl yapacakları son sınava girmeli miyim karar veremedim.

özkan dedi ki...

bu kez kesin dedik yine açıklamadılar :)
Begüm üniversiten dahi bitmeden iki lisansı birden hedeflemen güzel ama umarım bu seni kendi derslerinden uzaklaştırmaz,
dersleri not olarak geçsen de içerik olarak da sana birşeyler katması faydalı olur.

seneye kaç sınav olacağına dair herkes gibi benim de fikrim yok.

nilgün dedi ki...

özkan bey merhaba,
ben spk ileri düzey lisanslama sınavlarına giriyorum. 2 dersim kaldı. ancak bu yıl meb'in yaptığı sınavların tarihlerinin belirsizliğinden dolayı endişe duyuyorum. bu ay bir bankada işe başlıyorum ve bu lisansa sahip olmak herkeste olduğu gibi benim için de çok önemli. spk'yı bilgi almak için aradığımda yuvarlak cevaplar aldım. internette araştırırken de blogunuzu gördüm. 2010 eylül dönemi için sınav yapılabilir demişsiniz. ancak şu ana kadar spkdan herhangi bir açıklama yok. sizce bu yıl sadece tek sınavla geçiştirilebilir mi? ya da sınav tarihi konusunda başka bir düşünceniz var mı? bilgi verirseniz sevinirim, vakit ayırdığınız için teşekkür ederim.

Onur dedi ki...

Ozkan Bey Merhaba,

4 senedir avrupa menkul kiymet ve turev borsalarinda islem yapan bir sirkette "trader" olarak calismaktayim ve yakin zamanda Tr' ye temelli donmek istiyorum. Tr' deki araci kurum is ilanlarina baktigimda, Ileri Duzey sertifikasi gerekli gibi gozukuyor. Soruma gelince; blog' unuzda SPK Lisansı olmadan calısanlara bir süre daha mühlet verecek" Burdan, IDL lisansina sahip olmadan IDL gereken bir pozisyonda calisma sansimiz var mi (IDL yi ileri bir zamanda alacagimi varsayarak)yoksa IDL olmadan boyle bir pozisyonda calismak kanunen yasal degilmi?
Mesela almanya'da trader lisansi icin 1 senelik sure boyunca lisansiniz olmadan calisabiliyorsunuz.
Tesekkurler
Onur