.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

24 Şubat 2012 Cuma

SPK Lisans Yenileme Nedir?

SPK Lisansları ile ilgili en çok sorulan konulardan birisi de "lisans yenileme".
Bir çok kişi lisansı aldıktan sonra belli bir zaman geçince tekrar sınava gireceğini sanıyor, oysa lisans yenileme eğitimi belli zaman aralıklarıyla lisans sahiplerinin bilgilerini tazelemelerinden öte bir şey değil.

Şayet bir SPK Lisansınız var ve bu lisansın gerekli olduğu bir işte çalışıyorsanız 4, lisansınızı alıp çekmeceye koymanız ve bu alanda çalışmamanız durumunda 2 yılda bir lisans yenileme sürecine girersiniz.

Lisans yenileme eğitimi 1 ve 2 günlük, belli illerde yapılan seminerler şeklindedir,
katılım ücreti öder ve bu seminere katılırsanız lisans yenileme işlemini gerçekleştirmiş olursunuz, buna yenileme değil tazeleme dense daha iyi olurmuş.

Lisans yenilemezsem ne olur?

- Lisans gerektiren bir işte çalışıyorsanız, lisansınız "yenileme eğitimine katılmadığınız anda" pasif hale döner, yani kullanamazsınız, ama eğitime katılınca tekrar aktive olur.

-Lisans gerektiren bir işte çalışmıyorsanız yine yenileme eğitimine katılmadığınız durumda lisansınız pasif hale dönecektir. ancak lisansı kullanacağınız bir işte çalışana dek eğitime katılmasanız da olur, ne zaman eğitime katılırsanız o zaman lisans aktive edilir. Lisansın sürekli olarak iptal edilmesi gibi cezai bir durum -şimdilik- yok.



8 yorum:

Kar Aslan dedi ki...

merhabalar bir şey sormak istiyorum. 2 yıllık mezunuyum şuan açık öğretim 3. sınıf okuyorum spk temel düzey sınavına giricem ama merak ettiğim 4 yıllıkdan mezunolduğumda muaf olabileceğim dersler olacak mı sonuçta 1. düzeyi geçmiş oluyorum? bilgilendirirseniz sevinirim

Özkan D. dedi ki...

hayır, muafiyet söz konusu değil.
derslerin tamamını değil bir kısmını verirseniz farklı bir lisans alabilirsiniz yalnız.
şu yazıya göz atın

http://finanskariyer.blogspot.de/2009/08/spk-temel-duzey-ayrmlar.html

Kar Aslan dedi ki...

Özkan Bey,

Öncelikle yanıtınız için teşekkür ederim. Başka bir sorum daha olacak ben bankada çağrı merkezinde SPK ileri düzey sertfika alıp yatırım işlemleri bölümünde çalışmak istiyorum. temel düzeyialmak istemiyorum ama iktisat 3. sınıfta olduğum için ileri düzeyi alsam da sanırım belirttiğim alanda çalışmam için 4 yıllık lisans diploması için sınavları vermiş olsam bile bir sonraki yıl sonunu beklemek zorunda kalacağım. bu arada lisansı elde edemediğim için de bankada da yatırım uzmanlığı bölümünde değil de çağrı merkezi bölümünde çalışmaya devam edeceğim..

yanlış bildiklerim varsa düzeltin lütfen.genel olarak okuduklarımdan vardığım sonuçlar bunlar.
teşekkürler..

Özkan D. dedi ki...

bu detayda bir bilgiye sahip değilim bankada çalışmadığım için,
banka insan kaynakları en doğru bilgiyi verecektir.

Adsız dedi ki...

sayın Özgün Bey,

Çağrı merkesinden spk lisansı olan personelin kariyer yolu nedir.

Saygılarımla

Jupiter dedi ki...

Bu genel halk için bir duyuru, ilgileniyoruz
Böbrekleri satın almak ve farklı böbrek bağışçılarıyla birlikte çalışabilmek
Hastalarımız, böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen bizimle iletişime geçin.
hastamıza böbrek bağışında bulunup bulunmadığınızı onaylayabiliriz ve
her bağışçıyı büyük ödüller bekliyor.
E-postamızda bize ulaşın: jupitermedicalcentreinc@gmail.com
veya whatsapp konusunda bizimle iletişime geçin:
+1(515)293-5520

Unknown dedi ki...

Herkese merhaba, ben şu anda Oklahoma ABD'de Patricia Sherman. Banka draftımı silmek ve yeni bir işe başlamak için 185.000,00 USD tutarında borçlanma deneyimimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Her şey evimi kaybettim ve banka poliçesi yüzünden eşyalarımı aldığımda başladı, bazı faturaları ve bazı kişisel ihtiyaçları karşıladım. Böylece çok çaresiz kaldım ve her yönden fon aramaya başladım. Neyse ki benim için, bir arkadaşım, Linda bana bir kredi şirketi firmasından bahsetti, dolandırıcılıktan çok etkilendim, ama durumumdan endişe duydum ve arkadaşımdan bu şirket hakkında tavsiye almaktan başka seçeneğim yoktu. onlarla iletişime geçmek, çevrimiçi borç verenlerle olan geçmiş tecrübemden dolayı benden gerçekten şüphe duyuyordu. '' Elegantloanfirm@hotmail.com Bu şirket bana ve meslektaşıma çok yardımcı oldu ve bugün, bu kredi şirketi sayesinde, iyi organize edilmiş iş ve sorumlulukların gururlu sahibi, bana geri gülümsedi. Bu nedenle, kendi işinizi kurmanız veya büyütmeniz gerekiyorsa veya herhangi bir maddi sıkıntıdan borç almanız gerekiyorsa, bugün işinizde bir finansal gelişme fırsatı bulmanızı öneririz… .. {E-posta:} Elegantloanfirm @ hotmail .com ... kredi için çevrimiçi aldatmaca kurbanı değil. Teşekkür ederim.

"ISKANDAR LENDERS" dedi ki...

İş Planlama, Ticari ve Kalkınma Finansmanı, Mülkler ve İpotekler, Borç Konsolidasyon Kredileri, Ticari Krediler, Özel krediler, Bireyler, şirketler ve kurumsal kuruluşlar için yıllık düşük faiz oranına sahip Konut Yeniden Finansman Kredileri gibi geniş bir yelpazede finansal hizmetler sunuyoruz. Genel Kredi programımızla aileniz için en iyisini alın ve hayallerinizdeki eve sahip olun. İlgilenen adayların bizimle iletişime geçmesi gerekir
Yalnızca WhatsApp: {+ 44} 7480 729811
Tel .... {+ 44} 7480 729811
E-posta: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)