.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

15 Nisan 2013 Pazartesi

Bağımsız Denetçilikte Temel Düzey Lisans Şartı

Evet başlıkta yanlışlık yok.
Türkiye'de finansal piyasaların yürütülmesinde spk temel ve ileri düzey lisanslar, denetlenmesinde ise spk bağımsız denetim lisansı gerekiyordu. Yeni TTK'nın yürürlüğe girmesi ve denetim zorunluluklarındaki değişikliklerden ötürü SPK Bağımsız Denetim Lisansı sınavı uygulamadan kaldırılmıştı ve yeni uygulamalar bekleniyordu. Yeni süreç yavaş yavaş şekilleniyor.
 
öncelikle SPK'ya tabi olmayan AŞ.'lerin denetiminde
 
- Meslek Mensubu (SMMM-YMM) olunması.
- Kamu Gözetimi Kurumu (KGK) denetçilik sınavının verilmesi gerekiyordu.
 
SPK ise sermaye piyasalarındaki şirketlerin denetiminde yer alacak denetçilerde "bunlara ilave olarak" SPK temel düzey lisans sahibi olunmasını şart koşmak üzere. Temel Düzey lisans sınavı 9 ayrı dersten oluşan ve ciddi çalışma gerektiren bir sınav. Şu an için aracı kurum şube müdürleri dışında kimse için alınması zorunlu değil. SPK İleri Düzey Lisansına sahip olanların Temel düey Lisansa sahip sayıldığını da hatırlatalım.
 
Konuya ilişkin tebliğ taslağı yayınlandı, taslak yasalaşırsa ki öyle bekleniyor, artık denetçilerin bir de Temel Düzey Lisans sahibi olması gerekecek.
 
Sermaye Piyasalarında denetçilik yapmak isteyenlerin izleyeceği yol ve sınavlar şu şekilde olacak:
 
- 4 yıllık üniversite bitirmek
- Meslek mensubu olmak (Staja başlama sınavını kazanmak, 3 yıl SMMM stajını yapmak, SMMM yeterlilik sınavını kazanmak)
- KGK denetçilik sınavını vermek
- SPK Temel düzey lisans sahibi olmak.
 
Bilmem hala denetçi olmaya cesaretiniz ve hevesiniz kalır mı.
 
 
 
İlgili konular:
 

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Ismim eren. Yani artik bagimsiz denetci olabilmek icin spk bagimsiz lisansini degil spk ileri duzey lisansi elde etmemiz gerekmekte ve bununla birlikte spk bagimsiz denetim lisansinin gecerliligini yitirdigini soyleyebiliriz. Dogru mu anladim?

Adsız dedi ki...

Ekonomi Finans Borsa Para Piyasalarının En güncel Adresi Sohbet ve Tartısma Yapabileceğiniz Fikir paylaşabileceğiniz farklı bir Ekonomi sitesi herkeze tavsiye ederim...

www.lotpara.com

Adsız dedi ki...

Bu, böbrek satmak isteyen herkese açık bir ilan, böbrek nakli ihtiyacı olan hastalarımız var, bu nedenle böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen iowalutheranhospital@gmail.com adresindeki e-posta adresimizden bizimle iletişime geçin.
Ayrıca +1 515 882 1607 numaralı telefondan whatsapp'ı arayabilir veya bize yazabilirsiniz.

NOT: Güvenliğiniz garanti altındadır ve hastamız, onları kurtarmak için böbrek bağışı yapmayı kabul eden herkese büyük miktarda para ödemeyi kabul etmiştir. Sizden haber almayı umuyoruz, böylece bir hayat kurtarabilirsiniz.

"ISKANDAR LENDERS" dedi ki...

Aşağıdakileri içeren çok çeşitli finansal hizmetler sunuyoruz: İş Planlaması, Ticari ve Gelişme Finansmanı, Mülkler ve İpotekler, Borç Konsolidasyon Kredileri, Ticari Krediler, Özel krediler, Bireyler, şirketler ve kurumsal kurumlar için yıllık faiz oranına sahip Konut Finansmanı Kredileri. Aileniz için en iyisini alın ve Genel Kredi programımızla birlikte hayalinizdeki evin sahibi olun. İlgilenen başvuru sahipleri BBM INVITE yoluyla bize ulaşmalıdır: {D8980E0B}
Sadece WhatsApp: (+ 44) 7480 729811
Tel .... (+ 44) 7480 729811
E-posta: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

Adsız dedi ki...

Bu, böbrek satmak isteyen herkese açık bir ilan, böbrek nakli ihtiyacı olan hastalarımız var, bu nedenle böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen iowalutheranhospital@gmail.com adresindeki e-posta adresimizden bizimle iletişime geçin.
Ayrıca +1 515 882 1607 numaralı telefondan whatsapp'ı arayabilir veya bize yazabilirsiniz.

NOT: Güvenliğiniz garanti altındadır ve hastamız, onları kurtarmak için böbrek bağışı yapmayı kabul eden herkese büyük miktarda para ödemeyi kabul etmiştir. Sizden haber almayı umuyoruz, böylece bir hayat kurtarabilirsiniz.

Jupiter dedi ki...

Bu genel halk için bir duyuru, ilgileniyoruz
Böbrekleri satın almak ve farklı böbrek bağışçılarıyla birlikte çalışabilmek
Hastalarımız, böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen bizimle iletişime geçin.
hastamıza böbrek bağışında bulunup bulunmadığınızı onaylayabiliriz ve
her bağışçıyı büyük ödüller bekliyor.
E-postamızda bize ulaşın: jupitermedicalcentreinc@gmail.com
veya whatsapp konusunda bizimle iletişime geçin:
+1(515)293-5520

Unknown dedi ki...

Herkese merhaba, ben şu anda Oklahoma ABD'de Patricia Sherman. Banka draftımı silmek ve yeni bir işe başlamak için 185.000,00 USD tutarında borçlanma deneyimimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Her şey evimi kaybettim ve banka poliçesi yüzünden eşyalarımı aldığımda başladı, bazı faturaları ve bazı kişisel ihtiyaçları karşıladım. Böylece çok çaresiz kaldım ve her yönden fon aramaya başladım. Neyse ki benim için, bir arkadaşım, Linda bana bir kredi şirketi firmasından bahsetti, dolandırıcılıktan çok etkilendim, ama durumumdan endişe duydum ve arkadaşımdan bu şirket hakkında tavsiye almaktan başka seçeneğim yoktu. onlarla iletişime geçmek, çevrimiçi borç verenlerle olan geçmiş tecrübemden dolayı benden gerçekten şüphe duyuyordu. '' Elegantloanfirm@hotmail.com Bu şirket bana ve meslektaşıma çok yardımcı oldu ve bugün, bu kredi şirketi sayesinde, iyi organize edilmiş iş ve sorumlulukların gururlu sahibi, bana geri gülümsedi. Dolayısıyla, kendi işinizi kurmanız veya büyütmeniz gerekiyorsa ya da herhangi bir maddi sıkıntıdan borç almanız gerekiyorsa, bugün işinizde bir finansal gelişme fırsatı bulmanızı öneririz… .. {E-posta:} Elegantloanfirm @ hotmail .com ... kredi için çevrimiçi aldatmaca kurbanı değil. Teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Bu Mayo Clinic'ten genel bir mesajdır ve böbrek satın almakla ilgileniyoruz, eğer bir böbrek satmak istiyorsanız, lütfen aşağıdaki e-posta adresimizden doğrudan bizimle iletişime geçin.
mayocareclinic@gmail.com
Not: Bu güvenli bir işlemdir ve güvenliğiniz garanti edilir.
Daha fazla bilgi için lütfen bize bir e-posta mesajı gönderin.

Unknown dedi ki...

Benim adım Rusya'dan Bayan Nadia Albert, Ve ben bugün Kredi ödünç alan Bay Russ Harry'nin yardımıyla mutlu bir kadınım. Kredi arayan herkesi bu Kredi şirketine yönlendireceğim. Bana ve aileme mutluluk verdi, 2 çocuklu bekar bir anne olduğum için hayatımın her yerine başlamak için 500.000,00 dolarlık bir krediye ihtiyacım vardı. 500.000,00 ABD Doları, düşük bir oranda. O, Tanrı'dan korkan bir adamdır, eğer krediye ihtiyacınız varsa ve krediyi geri ödeyecekseniz lütfen onunla iletişime geçin E-posta yoluyla Elegantloanfirm@hotmail.com / Whatsapp numarası + 393511617486

Unknown dedi ki...

Benim adım Rusya'dan Bayan Nadia Albert, Ve ben bugün Kredi ödünç alan Bay Russ Harry'nin yardımıyla mutlu bir kadınım. Kredi arayan herkesi bu Kredi şirketine yönlendireceğim. Bana ve aileme mutluluk verdi, 2 çocuklu bekar bir anne olduğum için hayatımın her yerine başlamak için 500.000,00 dolarlık bir krediye ihtiyacım vardı. Bu dürüst ve tanrı bir kredi ile bana yardım eden adam kredi borçlandırıcıdan korktum 500.000,00 ABD Doları, düşük bir oranda. O, Tanrı'dan korkan bir adamdır, eğer krediye ihtiyacınız varsa ve krediyi geri ödeyecekseniz lütfen onunla iletişime geçin E-posta yoluyla Elegantloanfirm@hotmail.com / Whatsapp numarası + 393511617486