.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

13 Temmuz 2010 Salı

Yüksek Lisans Seçiminde Kriterler Neler Olmalı?

Daha önce neden yüksek lisans adlı yazımızda detaylı olarak yüksek lisansın gerekliliği konusunu sormuştuk.
bir okuyucumuz benzer bir konuda soru sormuş, ben yüksek lisans yapmadığım için soruyu yüksek lisans yapan/yapacak arkadaşlara havale ediyorum.
bu aralar sitemiz cok hareketsiz, spk sınavlarının açıklanmaması herkesi uyuşturdu anlaşılan :)
soru şu:


Merhabalar Özkan Bey,

Ben finans alanında yüksek lisans yapmak istiyorum. Kafamda belirlediğim üniversiteler Marmara ve İstanbul üniversiteleriydi. Mülakat sonucu Marmara Üniversitesi Finansal Piyasalar ve Yatırım Yönetimi bölümünü kazandım. İstanbul Üniversitesi Finans Anabilim Dalı başvuruları ise henüz başlamadı.

Orayı da kazanbilecek bilgi birikimine ve vizyona sahip olduğuma inanıyorum ama eğer kazanırsam hangi üniversiteyi tercih etmem gerektiğine karar veremiyorum. Bu konuda kıstaslarım ne olmalı? Okuldaki öğretim görevlileri mi? Onlar tarafından kaleme alınan makaleler mi? Kütüphane, sosyal aktivite gibi olanaklar mı? 

Sizden istediğim müsait bir zamanda konu ile ilgili ufak bir yazı yazmanız. Mutlaka konu hakkında bilgi sahibi olan okurlar faydalı yorumlarda bulunacaktır.

İyi çalışmalar ve iyi günler dilerim. 

3 yorum:

bgokhan dedi ki...

bu seçim için en önemli kriterlerden biri y.lisansı imaj için mi yoksa gerçek bilgi için mi yapılacağı. büyük üniversitelerimizin gerçekten geniş imkanları (diğer yerel üni,versitelere göre), ünlü hocaları ve prestiji var. lakin ben çok iyi biliyorum ki; bilhassa y.lisansta iş öğrencide bitiyor. yapacağınız çalışmaların bir çoğunu siz seçebiliyorsunuz. ve hatta daha az tercih edilen üni.lerde hocaların öğrencilerle daha iyi ilgilenebildiklerine şahidim. bütün bunların yanın da şu da bir gerçek ki y.lisansta gerçekten bir şeyler öğreniyorsunuz.

Kadir dedi ki...

Doktora ve akademik hayat düşünülmüyorsa bence en çok hangisinden zevk alacaksanız o bölümü tercih edin. Ödevleri bir şey ögrenmek için yaparsınız hem zevkli olur hem de faydalı olur. bir de okuldan ziyade hocalara bakın, ben okulda proflardan aldıgım derslerden pek memnun değildim, doktor olan hocalardan aldıgım derslerden daha fazla bilgi ögrendim.

bunu da unutmamak lazım.

syzer dedi ki...

Kadir Beyin söylediği gibi öncelikle amacın ne olduğudur.Ben marmara üni.sermaye piy. ve borsacılık y.l'sini bitirdim.Ders konuları spk ileri düzey sınavıyla parallel olduğu için seçtim.Bazı dersler çok boştu,sunum yapılacak dendi yapılmadı... gibi sorunlar vardı.Faydasını gördüğüm derslerde oldu.Eğer akademisyenlik düşünülmüyorsa ve sermaye piyasalarında çalışmak isteniyorsa o zaman spk sınavlarına paralel giden programlar incelenmeli.