.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

2 Kasım 2010 Salı

SPK Lisansı Olanlar TÜRMOB'un Denetim Sınavına Girecek mi?

Dünkü yazımızda bahsettiğimiz gibi TÜRMOB Bağımsız Denetim Merkezi Kurulması hakkında bir tebliğ yayınlandı, özetle bağımsız denetim şirketlerinin ve bağımsız denetçilerin buraya kaydolmasını ve kendisinin açacağı sınava girerek lisans almalarını şart koşuyor.
Tebliğ tarihi itibariyle SPK lisansını almış kişilerin Türmob lisansından muaf olacağı yazıyor.
Ancak tebliğ tarihi itibariyle yani 1 kasımda henüz lisans almamış ve 6 kasımda yani bu hafta sonu sınava girecek kişilerin belge aldığı zaman durumu ne olacak yazmıyor,
Türmob'u arayanlar bu sınavda spk lisansı alanların da muaf olabileceğini, yakında açıklama yapılacağını öğrenmişler.


Siz de umarım hafta sonu sınavında dersleri geçersiniz ve belgeyi alırsınız, 
Yoksa Türmob'un sınavına girmek, hatta sınav öncesi zorunlu eğitime katılmak zorunda kalabilirsiniz.
Hadi gayret, bu son birkaç günü iyi değerlendirin.

Peki neden denetim işi bu kadar karıştı.
Olay basit, TÜRMOB, kanuna göre mali müşavir aynı zamanda denetçidir, o yüzden spk kimin denetçi olduğuna karar veremez ben karar veririm diyor, SPK da Türmob'u uygulamalarında tanımazlıktan geliyor.
Açıkçası her kurum kendi denetçilerini belirleseydi, SPK değil EPDK, BDDK vs kurumlar da lisans sınavı yapardı, bu konuda TÜRMOB haklı, ama öte yandan, karşıdaki kurum TÜRMOB olunca kimsenin güveni kalmıyor, örneğin sınava katılmak için eğitime katılmanın zorunlu olması vs konuları insanın aklına soru işareti getiriyor. Benim kursa gitmeden de bir sınavı kazanabileceğime herkesin saygısı olmalı sonuçta, nitekim karşımızdaki kurum, mali müşavirlik stajımız boyunca bize zorla eğitim seti satan, almazsak stajımızı yakan, o eğitim setlerini de kimsenin kaale almadığını, çalışmadığını bilen bir kurum. Birşeyleri -mış gibi yapmak kolay, eğitimi de lisansı da semineri de hakkıyla yapmak yerine yapmış olmak için yapmak doğru değil. 
Mali müşavirlerin ve adayların gelişmeleri iyi takip etmesi gerekiyor.

Not: Tebliğ ile aynı gün denetim piyasasında önemli gelişmeler yaşandı, ortada 650.000 adet KOBİ'nin denetlenmesi konusu varsa, insanın aklına da rant konusu geliyor tabi ki. 


1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben hafta sonu 2 dersten sınava gireceğim 1 dersimi daha önceki sınavda vermiştim. Bu hafta yapılacak sınavda 2 dersi veremezsem ne olacak peki..Benim durumumda olan bir sürü insan var.
Sil baştan Türmobun sınavına mı gireceğiz yani. Bu konuda iyice herşey arap saçına döndü.

Figen