.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

1 Kasım 2010 Pazartesi

TÜRMOB Bağımsız Denetim Merkezi Kuruldu

TÜRMOB bünyesinde yeni bir tebliğ ile Bağımsız Denetim Merkez kurulmuş durumda.
Bundan sonra Bağımsız Denetim ve Bağımsız Denetçiler konusunu TÜRMOB ele alacak gibi görünüyor.
Tebliğ de bir de Bağımsız Denetim Lisansı Sınavı ve Sınav öncesi zorunlu eğitimden bahsediyor.
Şimdilik çıkardığımız sonuçlar:
Bağımsız Denetim Şirketlerinin ve Denetçilerin bu merkeze kaydolmaları gerekmektedir.
Hali Hazırda SPK Lisansı olmayan denetçilerin, TÜRMOB’un yapacağı sınava girecekleri, SPK Lisansı olanların bu sınavdan muaf tutulacağı yazıyor.
Ancak SPK Lisansı sınavı bundan sonra yapılacak mı, SPK da TÜRMOB’un vereceği lisansı geçerli sayacak mı henüz belli değil.
Denetim şirketlerinin 6 ay içinde tebliğe uyumu şartı var.
Detay aşağıdadır.
http://www.alomaliye.com/2010/turmob_bagimsiz_denetim_merkezi_i_1.htm

NOT: BU YAZININ KONUSU OLAN TEBLİĞ, TÜRMOB TARAFINDAN YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILDI.

9 yorum:

BURCU dedi ki...

Ad: Burcu
Konu : Türmob Bağımsız denetim

Özkan bey merhaba .. SPK bağımsız denetim sınavına 4 gün kala bu e-maili aldıktan sonra moralim çok bozuldu.. Emeklerimin boşa gittiğini düşünerek hemen SPK Ankara'yı aradım oradan Lisanslama ile ilgili İstanbul telefon numarası aldım ve oradan bir bayanla görüştüm.. Sınava bu sene girdiğimi ve 2. dönem sınavına sadece 1 dersim kaldığını bunun beni etkileyip etkilemediğini sordum. oda dediki Siz SPK sınavına giriyorsunuz o Türmob.. Sizin girdiğiniz sınav farklı ve kurum 'da farklı. Siz lisansınızı alırsınız daha sonra sınava tekrar girebilirsiniz . bizde bir değişiklik yok.
bende anlayamadım ne olacağını bu SPK lisansı ne işime yarayacak ya da ne yapacağımı. tabi Türmob'un lisansını almayı asla düşünmüyorum. Çünkü eğitime tabi tutması zorunlu olması sonra sınav olması falan.. Artık galiba bu memlekette bişeyler yapmak çalışıp bazı şeyleri oturtmak zor.. Allah hepimize yardımcı olsun diyorum..

Özkan D. dedi ki...

teşekkürler burcu paylaştığın için, demekki henüz SPK'nın TÜRMOB lisansını tanıması için bir çalışması yok henüz gündemde.
gerçekten karmaşık bişey oldu, sen kafanı takma sınavına gir, belgeni al, gerisini sonra düşünürsün, bir kaç haftaya netleşir sanırım.

sem dedi ki...

sayın özkan bey bu konu hakkında yaklasık bır ay once asmmmo başkanı sayın mehmet koç ve turmob genel sekreterı konu hakkında acıklamada bulunmuşlardı. bir konferansta onumuzdeki 1 ay içersinde spk bağımısız denetim ile ilgili tebliğ yayınlanacapını bundan sonra spk bağımsız denetin lisanlama sınavının turmob tarafından spk ile ortaklaşa yapılacağını soylemişlerdi bence bağımsız denetim bundan sonra turmobundur.hali hazırda sınava girenlerin durumunu öğrenmek gereklidir.

Özkan D. dedi ki...

görünen o ki, herkes kendi borusunu öttürme peşinde,
benim öngörüm şu, spk kendi sınavını yapmaya devam edecek, ve türmob sınavını geçerli kılmayacak, farkındaysanız türmob da işi aceleye getirmiş, tebliğde soru işareti oluşturan onlarca yer var.
zaman gösterecek.

smmmsınavı dedi ki...

sayın özkan bey http://smmmstaj.net/turmob-bagimsiz-denetim-merkezi-olusturuldu.html ve http://smmmstaj.net/kobiler-icin-tfrs-tebligi-ve-turmob-bagimsiz-denetim-tebligi-iliskisi.html buradaki yazılara bakmanızı öneririm.

Onur dedi ki...

ben şunu merak ediyorum, yeni TTK yasa tasarısında 3-4 yıldır konuşulan en önemli şey, bağımsız denetim yapmaya sadece SMMM'lerin hakkı olacağıydı. Şimdi bu yeni sınav ile durum ne oluyor? Artık SMMM sadece defter tutmak için mi lazım olacak?

Özkan D. dedi ki...

onur nasıl bu sonucu cıkardın?
tam tersi smmm'lerin denetçi olması için atılan bir adım bu

Onur dedi ki...

Özkan şöyle sorayım; 1) Türmob'un bu yeni lisansına sahip olmayanlar bağımsız denetim yapabilecekler mi? 2) Yapabileceklerse, o zaman bu lisansa sahip olmayanlar neleri "yapamayacaklar" onu anlamamız gerekiyor öncelikle?

Özkan D. dedi ki...

bu lisansa sahip olmayanlar bağımsız denetim yapamayacak diyor.
bağımsız denetimi de defter tutma ve ymm'lerin vergi denetiminden ayırıyor.
hali hazırda SPK Bağ Denetim lisansına sahip olmayanlar, denetçilik yapmak için "diğer şartlar yanında" türmob'un lisansını da alacaklar.

bunu detaylı bir yazıda da anlatalım.