.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

3 Kasım 2010 Çarşamba

TÜRMOB ve SPK Bağımsız Denetimde Uzlaşacak mı?

1 Kasım 2010 da muhasebeciler için çok önemli değişiklikler oldu, bunlardan yeterince bahsettik, her yerde bahsedildi. Sorun bundan sonra ne olacağı. Bu süreç sonunda herkes varsayımlarda bulunuyor biz de bir senaryo uyduralım:

TMS/TFRS yani uluslararasından devşirilmiş türkiye muhasebe standartları ve türkiye finansal raporlama standartları aslında 2006dan beri spk'ya tabi şirketlerde uygulanıyor. Ticaret kanunu yasalaşınca da SPKya tabi olmayan şirketlerde de uygulanacak, küçük şirketler ise KOBİler için TFRS uygulayacak. Bugüne kadar soyut bir kavram gibi görünen TFRS konusunda ilk kez ciddi bir adım atıldı ve konu Bakan Düzeyinde tanıtılarak KOBİ'lerin 2012 yılından itibaren TFRS KOBİ'yi uygulamak zorunda olacağı anlatıldı. Şaka değil ortada 650bin adet KOBİ'nin denetimi söz konusu, herkes bu yetki kendisinde olsun ister.
Malum Ticaret Kanunu da Türmob'a bu görevi veriyor,


şu an SPK'nın TÜRMOB Lisansını tanıma gibi bir açıklaması olmadığına göre,
SPK, kendi mevzuatına tabi şirketlerde kendi lisansını istemeye devam edecek, bu işlerde çalışlacak kişiler SPK İstediği için SPK Lisansını, TÜRMOB istediği için de TÜRMOB lisansını almak gibi abuk bir durumla karşılaşabilirler. SPK Mevzuatına tabi olmayan normal işletmelerin denetimini yapacak meslek mensupları ise sadece TÜRMOB'un lisansını alsa yeterli olacak. 
SPK, TÜRMOB'un sınavını tanır mı bilmiyorum ama şu aşamada iki lisans pek denk gözükmüyor, çünkü TÜRMOB lisansını almak için SPK MEvzuatı dersini geçmeye bile gerek yok, onu denetim uzmanlığı isteyenler alacak, SPK'nın en azından TÜRMOB Denetim Lisansını tanıması imkansız bence, bir ihtimal TÜRMOB Denetim Uzmanlığı Sınavını tanırlar.

2 yorum:

SERDAR ÖZBEK dedi ki...

SLM ÖZKAN BEY, ÜSTADIM PEKİ SİZCE NASIL BİR DENETİM OLACAK VE MESLEK MENSUBUNA FAYDALARI NELER OLACAK, MALÜM ŞAHSIM ADINA KONUŞUYORUM; BENİM BÜROM VAR VE BEN BU SERTİFİKAYI ALMIŞ BULUNSAM TÜRMOB VE SPK, BANA NE GİBİ BİR GETİRİ SAĞLAYABİLİR VE/VEYA EKSTRA GETİRİ SAĞLARMI? YANİ MÜKELLEFLER KARDEŞİM SEN BENİM MUHASEBECİMSİN SEN BU İŞİ YAPMAK ZORUNDASIN DEYİPTE ZATEN VERMEKTE GÜÇLÜK ÇEKTİKLERİ MUHASEBE ÜCRETLERİ İÇİNE BİRDE BU DENETİMİ DE SOKMAYA ÇALIŞIRLAR MI, VEYA NASIL BİR YOL İZLESEK DE BU SERTİFAKALARI ALDIĞIMIZDA AYRICA BU MÜKELLEFLERDEN EMEĞİMİZİN HAKKINI ALABİLSEK? SMMM SERDAR ÖZBEK

Özkan D. dedi ki...

üstat, ticaret kanunu yasalaştığında kobilere smmm/ymm'ler, büyük şirketlere denetim şirketleri denetim yapacak. bugünkü denetim kurulu denen işlevsiz kurumun yerini siz alacaksınız.
muhtemelen o görevi yapacağınız sırada bu lisansınızın olması istenecek. defter tutma işinden ayrıdır, kanun bunu zorunlu hale getirirse siz de mükelleflerinizden bu konu ile ilgili ayrı bir sözleşme isterseniz, ama sizi de anlıyorum, mükellefler beleşe getirmeye uğraşacak.