.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

24 Kasım 2009 Salı

ocak 2010 sınavı için beklemeye devam

Bu yıl SPK lisanslama sınavları konusunda ilginç şeyler oluyor.
Önce cevapları cok geç açıkladılar, sonra başarı oranlarını.
Şimdi ise ocak 2010 sınav başvuruları duyurulmadı.
Ben girmeyeceğim için bu kez rahatım :)
Başvuru tarihlerini buradan duyuracağım.

20 yorum:

figen dedi ki...

ben spk'yı aradım bana sınavlarda herhangi bir değişiklik yok sadece tarih netleşmediği için başvurular başlamadı dendi ama yine de merak içindeyim. Bir taraftan ders çalışmaya başladım ama başvuruların açılmaması kafamı kurcalıyor.

Özkan D. dedi ki...

çok teşekkürler figen.
bugün yarın açıklanacak demekki.

ozan dedi ki...

slmlar,
forumlarda falan takip etmişsinizdir gelişmeleri. ben de spkyı ve tspakb ni aradım bu süreçte,sordum da sordum..

olay şöyle gelişmiş;

spk ,lisanslama sınavlarının tüm süreçlerini kendisi hazırlama kararı alarak anadolu üniv. ile olan işbirliğini sonlandırmış. sonradan bunun kolay olmayacağını anlamış olmalı ki anadolu üni.e tekrar başvurmuş, eskisi gibi bu sınav sürecini yönetin diye. anadolu üniversitesi de 2010 takvimini doldurdugunu ,boşluk yaratmaya çalışılacağını belirtmiş. takvim ayarlaması yapılıyormuş.. spk yetkilisi bu sınavın ocakta mutlaka olacağını söyledi bana on gün kadar önce. konular da değişiklik yok dedi. takvim ayarlaması yapılıyor dedi! ancak hala beklemdeyiz.

tspakb ni de aradım ,ancak onlar da spk dan hiç bir bilgi alamadıklarını ve eğitimlerin iptalinin gündemde olduğunu söyledi. eğer bir duyum olursa anasayfadan duyuracaklarmış.

spk yoktan yere olay yarattı. oturmuş sistemi belki de sınav zor sitemlerine kulak asarak değiştirmek istedi.sistem kolay değil ancak en azından herkese lisans vermiyor ,bir seçme söz konusu. burada da suçlular bence lisanssız çalışanlar..

neyse, uzun lafın kısası bu sınav olacakmış ocakta.ama bir hafta önce, ama sonra..

haber alanları paylaşıma bekliyoruz..

Özkan D. dedi ki...

ozan çok teşekkürler paylaşımın için, sınava girecek arkadaşlar bu tip söylentilerle ilgilenmesin, işine bakıp dersini çalışsın, gerisi boş.

figen dedi ki...

İzmir Smmm Odası başkanı spk ile türmob arasındaki davayı turmob kazandı sınavları 2010 itibariyle turmob yapacakmış diye söylemiş. Bu konuda bilginiz var mı?

Özkan D. dedi ki...

figen, Türmob 2010 senesinde iç denetçilik faaliyetine önem verip, buna yönelik sınavlar açacak, bağımsız denetim lisansı yetkisi SPK' da.


“TÜRMOB’un yeni yapılanma sürecinde; Kanundaki yeni düzenleme gereği, TÜRMOB bünyesinde dış denetim için bir Bağımsız Denetim Merkezi, ayrıca iç denetim için ayrı bir daire başkanlığı oluşturma kararı aldı. Meslek mensuplarımızın, iç denetim faaliyetlerini uluslararası kuralların gereği ve bizim mevzuatımız gereği outsourcing yoluyla da yürüttüklerini dikkate alarak iç denetime ilişkin düzenlemeler ve iç denetim standartlarının oluşturulması çalışmalarımız devam etmektedir. Önümüzdeki dönemde uluslararası eğitim standartları gereği, meslekte uzmanlaşma bağlamında TÜRMOB tarafından “iç denetim sertifikası” programı devreye girecektir.” dedi. (ANKA)

figen dedi ki...

Bu konularda yeni olduğum için anlayamıyorum mazur görün. Madem Bağımsız Denetim yetkisi spk da turmobla spk hangi konuda uzlaşamıyor ve turmob hangi davayı kazandı. Ve de İzmir oda başkanı neden spk değil sınavı turmob yapacak diye açıklama yapıyor.inanın kafam karıştı.

Sema dedi ki...

Merhaba ben 4 yıldan uzun süredir spk sınavına giren ve iki dersi kalan bir insanım ve 2009 da silinecek olan notlar 2010 ekime uzatıldı. Ama hala sınavlarla ilgili bilgi yok değişiklik var deniyor o zaman neden uzatıldı notların silinmesi. telefonla bilgi veremiyoruz dediler.. fikri olan varmı acaba...

Özkan D. dedi ki...

figen, olay şu, Türmob diyor ki, smmm olan birinin denetim yetkisi vardır, SPK bağımsız denetim lisansı olmasa da, SMMM belgesi olduğu için denetim yapabilmelidir, o nedenle bağımsız denetim lisansı haliyle de sınavı gereksizdir.
SPK da diyor ki, bir smmm' nin, sermaye piyasasında faaliyet gösteren bir şirketin (halka açık şirketler, aracı kurumlar vs), haliyle bir çok özellikli konu barındıran denetimini yapabilmesi için, benim lisansımı da alması gerekir.
olay bu,
TURMOB dava açmış ama kazanıp kazanmadığını bilmiorum ben, kaynak verebilirsen bakalım.

(Kesinlikle smmm olmak, spk denetimi yapmak için yeterli değildir bence de)

Özkan D. dedi ki...

sema hanım, dersinizi çalışıp, lisansınızı almaya bakın, sınav değişti vs konular sizi ilgilendirmesin, çalışmalarınızı etkileyecek boyutta bir değişiklik olursa zaten bunu duyururlar, biz Türkler ne kadar seviyoruz fiskosu, böle bi konuda bile herkes bişeyler uydurup kafa karıstırıyor. boşverin.

figen dedi ki...

Çok teşekkür ederim benim yazdıklarım başkalarından duyduklarımdan ibaret. Kafa karıştırmaktan başka işe yaramıyor sanırım spk da sınav başvurularını aktifleştirmediği için bu söylentilere zemin hazırlıyor. en iyisi bütün bunlara kulak tıkayıp ders çalışmaya devam etmek. Boşu boşuna panik yapıyorum sanırım.

Özkan D. dedi ki...

:) evet.

ozanın da yazdığına göre, ocakta bu sınav yapılacak. siz ona göre çalışın

figen dedi ki...

Özkan Bey, siz bağımsız denetim lisansını almıştınız sanırım. Ufrs için hangi kaynaktan çalışmıştınız. Ben gazinin bağımsız denetim kitabından çalışıyorum. Bu kaynak yeterlimidir sizce...

Özkan D. dedi ki...

aynı kaynaktan çalıştım, bana yetti, çıkmış soruları da mutlaka çözerseniz yeterli olur.
tabi bunda benim muhasebe bilgimin zaten iyi olması da etkili oldu, sizin durumunuz farklı olabilir.

figen dedi ki...

Çok teşekkür ederim.

ozan dedi ki...

selamlar,

ankarada aktifonline diye bir kurs var.bu adamlar spkdan bilgi almış, sınav 20-21 şubattaymış!! herşeylerini ayarlamışlar bu tarihe göre.. sınavı yine anadolu üniv. yapacakmış, her şey eskisi gibiymiş.. ben bugün bir araıp teyit ettirecem ama söyleyim dedim.

arayıp bilgi alan olacaksa da lütfen paylaşşsın..

ncklyldz dedi ki...

slm,
verdiğiniz bilgi için teşekkürler sn.ozan .sınav başvuru tarihini sürekli takip ediyorum.spk.gov.tr,burası ve diğer forumdan.tabi öncelikle sn.özkan a teşekkür ederim.sayesinde biçok şey öğreniyorum.öğrenmenin sonu olmadığını ve her an yeni şeyler öğrenmeyi seven birisi olarak böyle paylaşımların olduğu burayı bulmuş olmam şans(araştırmacılığımın getirdiği ve özkan bey sayesinde).ve ben bu şansımı bırakmamaya kararlıyım.ekran başında görüştüğümüz arkadaşlarımızla birgün yüzyüze tanışmak dileğiyle....

Adsız dedi ki...

MERHABA BAĞIMSIZ DENETİM LİSANS SINAVI İÇİN BAŞVURACAĞIM.KİTAP TAVSİYE EDERMİSİNİZ

Özkan D. dedi ki...

http://cd.alveal.com/product.asp?P_ID=96854

başka kitap incelemediğim için kıyaslama imkanım yok ben bundan calıstım.
lütfen adsız yorum olmasın.

SEMRA dedi ki...

TEŞEKKÜR EDERİM.NEREDEN YAZACAĞIMI BULAMAMIŞTIM :)