.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

9 Kasım 2009 Pazartesi

SPK 2009/3 BAŞARI DURUMU




spk 2009/3. dönem lisanslama sınavları başarı durumunu açıkladı.
en çok rağbeti temel düzey lisanslama sınavı görmüş, açık ara ile.
ardından ileri düzey lisans sınavı..ileri düzeyin başarı oranı 2 kat daha fazla.. (ileri düzey almak varken temel düzey almayı gereksiz buluyorum, en azından gelecekteki faydalarını düşününce)
benim de girdiğim bağımsız denetim lisansında ise ben dahil 113 kişi daha lisans almaya hak kazandı..
Genel oran %6,64
bir önceki sınavda bu oran %4,60 idi.





4 yorum:

owner dedi ki...

Özkan,
tebrikler, sen de benden geri kalmazsın valla :) kacıncı sertifikan bu?
başarılarını keyifle takip ediyorum

yusuf

Özkan D. dedi ki...

teşekkürler yusuf bey eksik olmayn :)
stajyerken spk ileri düzey almıstı devamında smmm ruhsatı..
bir de bu bağımsız denetim lisansı 3 oldu..
spk nın kurumsal yönetim derecelendirme lisansı şu an yaptığm işle çok ilgili(*).. vaktim olursa onu da almak istiyorum.. devamında ingilizceyi halledersem sizin bahsettiğiniz ACCA çok mantıklı geldi bana.. bu arada, ben ve sizi tanıyan diğer arkadaşlarım da gıptayla izliyor ve örnek alıyıoruz sizi.
syg.






(*) ilgilenen arkadaşlar için detay vereyim;
halka açık şirketlerde SPK 41 nl tebliğ gereği "pay sahipleri ile ilişkiler birimi" kurulmak zorunda.. bunun başında spk ileri düzey lisanslı personel olmalı.. şirket sermayesi 200 milyon TL üzerinde ise ileri düzey lisans yanında bir de SPK kurumsal yönetim derecelendirme lisansı olması gerekiyor.

Adsız dedi ki...

Özkan bey, mrhlar yazılarınızı okudum. Bende SMMM stajeriyim 2. yılım ama kendimi ruhsatımı alana kadar yetiştirmek istiyorum denetimçi olarak. Bu anlamda SPK lisanslama sınavlarına girmek sitiyorum bağımsız denetim programına, şimdi benim anlamadığım bu sınava başvurdum. Kaç dersten sınava gircem vede sınava çalışmak için kaynak nerden bulabilirim. Bu konuyla ilgili siteleri araştırıyorum ama net bir kaynak bulamadım. Lisanslamayı tmmlamış bir meslektaşım olarak bana tavsiyeleriniz nelerdir. Teşekkürler..... Aynur Hazneci

Özkan D. dedi ki...

merhaba aynur hanım

öncelikle şu yazımızı okudunuz mu?