.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

12 Nisan 2010 Pazartesi

KISA BİR KAFA İZNİ

Daha önce paylaştığım üzere yeni bir işe başladım,

Bağımsız denetim uzun süredir takip ettiğim ve yer almak istediğim bir sektördü.

İlk hafta deneyimlerimi anlatmam gerekirse, Türkiye’de AB uyum yasaları çerçevesinde çıkarılacak TTK olsun, halka açık veya uluslararası şirketlerin çoğalması olsun mali işler elemanlarını UFRS (uluslararası finansal raporlama standartları ) öğrenmeye zorlayacak. Bağımsız denetim işinde normalde yapılması gereken şirketlerin zorunlu mevzuata göre hazırladığı mali tabloların bir de UFRS ye göre hazırlanması, dolayısıyla denetim de bu tabloların gerçeği yansıtıp yansıtmadığına yönelik görüş verme süreci. Ancak uygulamada UFRS uygulayabilecek personelin çok az olması denetim firmalarının, mali tabloların UFRSye çevrilmesinde de aktif rol almasını gerekli kılıyor.

Yapılan işler uluslararası boyutta, benim çalıştığım yerde de bir çok büyük denetim firmasında olduğu gibi vergi bölümü ve bağımsız denetim bölümü ayrılmış durumda, yapılan işler vergi usul kanunu yönünden değil de UFRS ve dolayısıyla buna paralel oluşturulmuş Türkiye Muhasebe Standartlarına uygunluk yönünden denetleniyorVergi mevzuatı ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak ne kadar önemliyse, muhasebeyi ve finansal raporlamayı uluslar arası düzeyde uygulayabilmek de bir o kadar önemli mesleğimizde. Denetim alanını seçmek isteyen arkadaşlarımızı iyi ve bilgi dolu ama bir o kadar özveri ve çaba isteyen bir iş yaşamı beklediğini söyleyebilirim şimdilik.

Velhasıl işler yoğun yazacak konu bol. Anlayışınıza sığınarak, biraz da spk lisanslama sınavları sırasında finanskariyer olarak nacizhane yoğun emeğimiz neticesinde kendimize hak görerek kısa bir PAUSE vakti. [ spk lisanslama sınavları sürecinde üzerimize vazife olduğu şekilde bir çok yeni bilgiyi burada paylaştık, aylık ziyaretçi sayımız 4500ü geçti. ]


Çok kısa bir süre sonra taslak olarak hazırladığım yazıları burada görebilirsiniz, o tarihe kadar vakti olan arkadaşlarımız sitemizin ilgili olduğu alanlarda ve sitenin genel formatında yazılarını bana yollayabilirler (özellikle iç denetim mesleğine yönelik yazımıza ek olacak yazılar bizi sevindirir) ve burada insanların istifadesine sunarız, görüşmek üzere.




bu da 100. yazımız oldu.

1 yorum:

GüRhaN dedi ki...

özkan durumu çok güzel özetle di.gerisi size kalmış