.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

9 Aralık 2009 Çarşamba

2010 SPK Lisanslama Sınavları Şubatta (kesin olmamakla beraber)

Daha önce de burada konuşulduğu üzere Ocak SPK Lisanslama Sınavları ilk kez Kasım ayında duyurulmadı.
Ozan arkdaşımız sağolsun araştırmış, ankarada bazı kurslar sınavın 20-21 şubatta yapılacağını SPKdan öğrendiğini belirtmiş ve buna göre ders programı dahi eklemiş sitelerine.
tabi spk da lisanslama birimi telefonu açmıyor.
Sizde deneyebilirsiniz, 0312 2929090 dahili 3
..
kanunda sınavın aksi kararlaştırılmadıkça Ocak Mayıs ve Eylülde yapılacağı yazıyor, demekki aksi kararlaştırıldı.
Henüz SPK resmi açıklama yapmasa da bugün ilan verip 15 gün sonra sınav var diyecek halleri yok,
demekki sınav ilk kez Şubatta..
Tabi kimse çalışmalarını aksatmamalı bu nedenle.

16 yorum:

ozan dedi ki...

muhtemelen sınav takviminde en mümkün yere aldılar sınavı. kurstan söylediklerine göre her şey eskisi gibiymiş.. sınavı yapan da, müfredat da..

spk lisanslama için istanbul temsilciliği aramamız gerekiyor yalnız.telefon :(0212) 334 55 00

Özkan D. dedi ki...

teşekkürler ozan,

ankara temsilciliğini arayınca da bağlıyolar iligli dahili^den.

Başvuruları neden hala açıklamıyolar ilginç.

Burcu dedi ki...

Özkan bey merhaba , size daha önce de SMMM sınavı ile ilgili yorum yazmıştım neyseki sınavı kazandım. Şimdi sıra daha da zor olan staj yeri bulmaya geldi.Aslında ben Denetim istiyorum fakat İzmir'de ki tüm denetim firmalarını aradım stajer almadıklarını söylediler. SMMM bürolarını araştırıyorum ki staj yapan arkadaşlarımın yorumlarına göre iş öğretmedikleri ve özellikle sigortayı bile ödemedkleri. Hatta bugün bir firmayı aradım bana haftalık 50 TL veririm, sigortanı öderim bu kadar.. Şu an sadece Ltd şirketinde bir iş bulabildim.Orada öğreneceğim de sabit şeyler. Ocak 10 una kadar stajımın başlaması gerekiyor . Denetim düşünen biri olarak ve bu mesleği çok iyi öğrenmek isteyen biri olarak staj dönemimde bir Ltd şirkette kendimi nasıl yetiştirebilirim benim neler yapmam gerekiyor lütfen bana yardımcı olabilirmisiniz. Teşekkürler

Özkan D. dedi ki...

Burcu merhaba, öncelikle tebrikler arkadaşım, güzel bir mesleğe adım attın.. stajın boyunca ne kadar cok yer görürsen o kadar iyi, suyunu çıkarmamak şartıyla.. limited şirkette de başlarda öğreneceğin çok şey vardır, iyi kötü demeyip her işi yap hevesli ve istekli ol, yaptığın en zahmetli işi bile oradakilerden ziyade kendin için yaptığını düşünüp sebat et..
bir süre sonra denetim firmaları olur daha büyük firmalar olur iş başvurusnda bulun, mesela 1nci yılının sonunda.. denetim firmaları ara sıra alır stajyer.. şirketlere de 1. yılın sonunda muhasebe bilen bi eleman olarak başvurursun, illa stajyer adı altında başvurma, muhasebe elemanına ihtiyac duyan bir anonim şirkette işe başlarsın stajını da sürdürürsün.. izmirde arkas vs gibi bir çok büyük holding var..

stajın boyunca,

spk lisansı
ve
ingilizceni mutlaka ama mutlaka hallet. 3 sene sadece staj yapma.

Burcu dedi ki...

Öncelikle sana çok teşekkür ederim.Tavsiyelerin bana iyi bir moral kaynağı oldu.Bana bugün karar vermemde çok yardımcı oldun . Pazartesi günü yazdığım gibi bir limited şirkette işe başlıyorum.Tekrar görüşmek üzere

Özkan D. dedi ki...

arkadaşlar sınavın yapılmayıp mayısta yapılacağı söylentisi dahi var. bekliyoruz.

ozan dedi ki...

selamlar,

özkan,bu duyumu nerden edindin acaba.. spkyı aradıgımızda sınav kesin olacak,tarih ayarlaması diyorlar ama sınavın iptalinden hiç bahsetmediler.. bizi bilgilendirirsen seviniriz..
saol

Özkan D. dedi ki...

kurs verdiğim dersanede gayrimenkul değ. uzm. kursları da verilior spk' nın..
onlara öyle bir duyum gelmiş, tam kaynak nedir bilmiorum, ama ahla duyuru yapılmadı bana da böyle olabilir gibi geliyor.

nevruz dedi ki...

merhaba özkan bey,ben gazi ekonometri mezunuyum.malesef yönümü belirleyebilmiş deilim.spk sınavını tesadüfen bi klavuzda gördüm ama nasıl hazırlanıp bu sınava gireceğimi bilmiyorum.daha doğrusu sınavın nezaman yapılacağı ile ilgili bilgi yok.evde çalışarak şubat gibiyse eğer halledebilirmiyim.moralim bozuk kpssyede hazırlanmaya başladım dün itibariyle.kafam çok karışık bi yol gösterirmisiniz.farkındayım hiç gayret etmemişim okul bitirmek dışında ama bundan sonra ne yapabilirim,ne gerekiyosa çalışmaya hazırım,ama yolumu netleştiremiyorum.yardım alabileceğim kimsede yok.çok karışık oldu biliyorum ama yardımcı olursanız çok memnun olurum.şimdiden teşekkürler

Adsız dedi ki...

arkadaşlar merhaba, spk lisansı
sınavının kesin tarihini bilen varmı?

Ekonometrist dedi ki...

Ben Çağlar,

Merhaba arkadaşlar ben istanbul ekonometri öğrencisiyim, Ben eylüldeki başvuruları kaçırmışım, Önümüzdeki ilk dönem için kayıt yaptırmayı düşünüyorum ileri düzeye ama normalde aralıkta açılması gerekiyordu galiba ama halen açılmadı kayıtlar, bilgisi olan var mı?

Özkan D. dedi ki...

aralıkta duyurulacak olan ocak sınavı ertelendi, kesin bir bilgi ve açıklama yok, ancak mayıs ayında yapılacağı kesin gibi artık.

ebru tokluman dedi ki...

Özkan Bey Merhaba,

Spk temel düzey herhangi bir bankaya girmek için yeterli midir şimdilik.Çünkü türevi de almak istiyorum bir sonraki sınavda.

Teşekkürler

Özkan D. dedi ki...

YETERLİ DEĞİLDİR.
lisansınız var diye işe alınmazsınız, lisans bankaya girdikten sonra lisans gerektiren bir işte çalışmak isterseniz işinize yarar, ileride o pozisyonlara geleceğiniz düşüncesiyle başta lisansınız olursa tabi tercih ederler. ama çoğu banka başlangıçta lisans gerektirmeyen bir pozisyonda sizi başlatacağı için, misan bir mülakatta ingilizceyi su gibi konuşan biri lisansı olan başka birine tercih edilebilir.
türev araçlar ve temel düzey diyorsanız, aracı kurum hedefliyor olmalısınız, önce hedefi belirleyip sonra gereken lisansları temin etseniz daha iyi olmazmı

ebru tokluman dedi ki...

Evet haklısınız zaten bankaların seans odalarında yatırım bölümünde çalışmak istiyorum.

Adsız dedi ki...

Merhabalar...

Muhsebe Sektöründe çalışıyorum hedef denetim belgesi bunun için SPK lisanslarınıda edinmek istiyorum... Piyasada SPK lisansları ile ilgili bilgi çok fazla yok ve kaynak gösterilmiyor bana bu konuda yön verebilecek birisi var mıdır?