.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

14 Aralık 2009 Pazartesi

Daha Çok Lisansa tamam... Ama İşlevi?

Türkiye' de özellikle kariyerinizin başındaysanız CV' nizde en önemli göstergeler sertifikalarınız olacak. Bizlerin alanı mali işler.. Bu konuda da alınabilecek sertifikalar SMMM belgesi, SPK Lisansları, katıldığınız kurs ve seminer belgeleri
(daha ilerisi için CIA CMA belgeleri var, onları yusuf bey bilir:)
Gelen sorular benim de zamanında kafama takılan cinsten.
Özellikle SMMM belgesi olan kişiler SPK Lisanslarından Hangisi işime daha çok yarar diyor. Başta da ileri düzey lisans soruluyor. Belirtmek isterim ki, kariyerinin başında biri bunları eğer alacak vakit buluyorsa alsın, sadece ileri düzey lisansın derslerine çalışarak bile o kadar cok şey öğreniliyor ki.
Ve karşınıza ne cıkacağı da belli olmaz. Bu kaygıyı taşırken benzer soruyu sorduğum bir akademisyen hocamız gelen mailinde bana; "hem tekne ehliyetim var hem otomobil.. Karada birine denizde birine ihtiyaç duyuyorum" demişti..
Ama dar vakitte doğrudan sonuç hedfleniyorsa SMMM biri SPK Lisanslarından biri olan Bağımsız Denetim Lisansı ile başlamalıdır. Bağımsız denetim lisansı alınca sadece Sermaye piyasasında faaliyet gösteren denetim şirketlerinde çalışılabilir olsa da, bu rüştünü ispatlamış birisi şirketlerde de çeşitli pozisyonlarda tercih edilebilir.
İleri düzey lisans alan birinin, finans piyasalarında çalışması daha olası olduğundan bunu çeşitlendirmek isteyen kişiler Türev araçlar lisansı sınavına girebilir mesela. zaten ileri düzey lisansa sahip kişiler türev araçların da 4 dersinde muaftır.
Sonuç olarak bir lisansı almak kadar fonksiyonelliği de önemlidir. SMMM belgesine sahip ve muhasebe alanında uzman birisi, ileri düzey lisansa artık ihtiyaç duymayacaktır.
son söz, su bulmak için tarlanın 100 yerini 1 metre değil 1 yerini 100 metre kazmak gerekir.

Hiç yorum yok: