.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

21 Aralık 2009 Pazartesi

SPK Lisanslama Sınavı Hakkında Son Malumatlar

SPK lisanslama konusunda zehir hafiyemiz Ozan sağolsun araştırıyor ve paylaşmaktan çekinmiyor, en son aldığı malumat şu şekilde ,


biraz önce değerleme uzmanları derneğini aradım,yetkili birisiyle konustum, sağolsun lisanslama sınavına ilişkin çok aydınlattı beni..

mail atayım dedim, genel hatlarıyla şunları söyledi;


-- sınavın iptali söz konusu değil,sadece sarkma olabilir. şubat gibi yapılmasını bekliyorlarmış ama tarih konsunda bilgilendirilmemişler.

-- bu yapılandırma süreci sadece ve sadece gayrimankul değerleme uzmanlığı sınavına yönelikmiş!! yani bu karışıklığın ,bu belirsizliğin nedeni her dönem sadece 300-400 kişinin girdiği bu sınavmış!! nedeni ise, sorularda çok fazla yanlışlık olmasıymış, şikayet çok fazlaymış.. yapılandırma sürecinde sadece gayrimenkul değerleme uzmanlığının içerik ve müfredatı değişecekmiş.. diğer tüm lisans türleri için aynı kalacakmış..


yetkiliye tekrar tekrar sordum, iptali kesinlikle söz konusu değilmiş sınavın.. duyduklarım beni mutlu etti en azından, fazla endişelenmemi gerektirecek bir konu yok..

ozana teşekkürler.

yalnız ben artık sınavın Mayıs ayında yapılacağını düşünmeye başladım, Ocakta olması imkansız artık bence.

17 yorum:

Adsız dedi ki...

bu durumda şubatta olacağınımı düşünüyorunuz. şubatın son haftası için halen vakit var gibi ancak şubattaa bu sınav olmaz ise mart ve nisanda olacağını zannetmiyorum malesef mayısa atabilirler diye düşünüyorum.

Özkan D. dedi ki...

2010 1. dönem sınavı yapılmayıp 2010 2. dönem sınavı ile devam edilebilir, mayıs ayında..

LÜTFEN ADSIZ YORUM YAPMAYINIZ, KİMİNLE KONUSTUĞUMUZU BİLMEK İSTİYORUZ.

ozan dedi ki...

selamlar,

sınavın iptalini ben de beklemiyorum. sektörden çok baskı varmış, sınav ne zaman diye. şubat son haftası için vakit var bence de.

Kuzey dedi ki...

Herkese merhaba arkadaşlar
SPK ileri düzey lisans sınavına hazırlanıyorum uzun süredir. Uludag universitesi öğrencisiyim.
Malum sınavın ne zaman olacağı muallakta ama geçen gün İMKB de eğitimden sorumlu bir bayan seminer için okulumuza geldi ve sınavın mutlaka şubata kadar yapılacağını söyledi. ama ilk olarak ben sınav ne zaman olacak diye sorduğumda ' Ee ocak ayında yapılıcak işte ' demesi beni biraz düşündürdü.

BURCU dedi ki...

Merhaba Özkan bey ben Bağımsız Denetim lisans Mayıs sınavına girmek istiyorum. Yeni SMMM stajına başladım. Daha öncede çok yardımcı oldunuz bana. Hazır sınavlara çalışmışken bu tempoyla SPK ya da gireyim diyorum fakat şimdi ' Bağımsız Denetim lisansı aldıktan sonra 3 sene bağımsız denetim firmasında staj yapmam gerektiğini söylediler. Ne kadar doğru bilmiyorum.size sormak istedim. Teşekkürler. Burcu

Özkan D. dedi ki...

burcu sen lisansını al,
bir denetim şirketine girersen mali müşavir olarak, yaptığın staj vs sayılır. yani mali müşavir olarak denetim şirketine girersen bir de staj yapman gerekmez, mali müşavir olmadan girersen staj yaparsın ki zaten yapıosn farkeden ne.?

Burcu dedi ki...

Bilmiyorum biri kafamı karıştırdı bugün.. bende doğrusu nedir öğrenmek istedim. Ben bir YMM şirketinde başlattım geçen hafta stajımı. bu arada bişeyler yapmak istiyorum.. O zaman lisans sınavına girecem sanırım blog ta sınavla ilgili herşey var sanırım. Bir inceleyim bişey olursa tekrar sorarım size kolay gelsin.... Burcu.

Cem Kaf dedi ki...

20 bin borsacı ve sermaye piyasası çalışanının gireceği SPK lisanslama sınavı, kurumun
sınavı şimdiye kadar düzenleyen Anadolu Üniversitesi’yle yollarını ayırması nedeniyle
sarktı.
Böylece lisansını alıp farklı işlerde çalışmayı hayal eden borsacı ve sermaye piyasası
kurulu çalışanlarının da hayalleri ertelenmek zorunda kaldı.
YILDA ÜÇ DEFA YAPILIYOR
Sermaye Piyasası Kurulu Başkanı Vedat Akgiray, daha önce Habertürk Ekonomi’ye
verdiği demeçte artık Anadolu Üniversitesi’nin sınavı düzenlemeyeceğini belirtmiş ancak
sınavın Ocak’ta yapılacağını kaydetmişti. Akgiray, sınav sorularını da artık kendisinin
hazırlayacağını belirterek gerekçe olarak şunları söylemişti: “Ocak ve Şubat’taki lisans
sınavlarının sorularını ben hazırlayacağım. Yıllar içinde bir soru üretme sıkıntısı oluşmuş.
O sıkıntı da çok uçuk, tuhaf anlaşılmayan sorular sormaya götürmüş. Hâlbuki ehliyeti
alırken, kuralları biliyorsan alıyorsun. Konuya hâkim mi değil mi o ölçülmeli. Anadolu
Üniversitesi ile ilişkiyi kopardık. Aracı Kuruluşlar Birliği ile ortak şirket kurup piyasanın
yapmasını sağlayabiliriz. Sınava girecek kişi bir merkeze gidip online sınava girecek.
İlkinde başarılı olamazsa 3 gün sonra bir daha girebilecek.”
SPK Lisanslama sınavların genel amacı, sermaye piyasası alanında ihtisas personeli,
yönetici, türev araçlar personeli, değerleme uzmanı, kredi derecelendirme uzmanı ve
kurumsal yönetim derecelendirme uzmanı olarak çalışanların mesleki yeterliliklerini, bilgi
ve tecrübelerini gösterir lisans belgesinin verilmesi. Kurul tarafından düzenlenen
lisanslama sınavları aksine bir karar alınmadıkça her yıl Ocak, Mayıs ve Eylül aylarında
yapılıyor.
20 bin borsacı ve sermaye piyasası çalışanının gireceği SPK lisanslama sınavı, kurumun
sınavı şimdiye kadar düzenleyen Anadolu Üniversitesi’yle yollarını ayırması nedeniyle
sarktı. Haber Türk

ozan dedi ki...

selamlar herkese,

spk lisanslama sınavlarıyla ilgili sonunda somut bilgiler gelmeye başladı. akış spk'dan değil tspakb'nden oldu..şöyle ki;

tspakb internet sitesinde lisanslama sınavlarına hazırlık kursunun takvimini koymuş; https://www.tspakb.org.tr/tr/DesktopDefault.aspx?tabid=91 (buradan 3. başlığa tıklayın)

hemen aradım tspakb'ni,yetkiliyle konustum. bu donem sınavı TSPAKB YAPACAKMIŞ! sınav MART SONUNDA OLACAKMIŞ! MÜFREDAT VE İÇERİK DEĞİŞMEMİŞ! bugüne kadar aldığımız en somut ve güvenilir bilgi bu oldu.

gerekli açıklamalar bu hafta sonuna doğru spk.gov.tr den gelecekmiş. başka bilgi vermedi oradaki yetkili.

hadi iyi çalışmalar..

Özkan D. dedi ki...

ozan çok ilginç.
anadolu üni. gibi bu konuda oturmus sisteme sahip bir kurum bile başvuruları iki ay önceden alıyordu, mart ayında sınav olacaksa şubattan sonra başvuruları almak vs TSPAKB' nin altından kalkabileceği bir durum mu bilmiyorum, bu kurum bu alanda yetkin değil, nasıl bir saçmalıktır anlamadım.
ben nedense hala, sınavın mayıs ayında olacağını düşünüyorum.

@ cem

habertürk sitesinde bu haberi bulamıyorum, bir kaç forumda yazıyor aynı şeyler.

Cem Kaf dedi ki...

Özkan, haberi ben Haberturk'te aratmadım fakat, haber, borsa uzmanları derneğinin geçen ayki(yanılmıyorsam) dergisinde okudum. Dergide bu konuya yer vermişler. Şöyle de bir durum belirteyim ki, borsa başkanı Vedat Akgiray, Anadolu Üniversitesi'nin sınavlarda hazırladığı sorulardan yakınmış. Artık soruların, lisans almak için yeteri kadar iyi hazırlanmamıs, bayağı ve arşivden oldugunu düşünüyorlar. Benim anladığım şu ki, bundan sonra, sorular; o kadar da kolay, ezberle halledilebilecek cinsten değil de, arşiv çalışıp çözülebilecek cinsten değil de, hatta, böyle abuk subuk, çok ayrıntı bilgi gerektiren cinsten değil de, gerçek anlamda uzmanlık ölçecek seviyede hazırlanacak. Bu yüzden Vedat Akgiray, soruları kendisinin hazırlayacağını belirtmiş reportajda. Ayrıca, sınava istenildigi zaman girilebilen, başarısız olan adayın, bir kaç gün sonra tekrar sınava girebilecegi bir sistem de tasarlıyorlarmış.

Borsa Uzmanları Derneği Dergisinden alıntıdır, ben yorumladım.

Özkan D. dedi ki...

cem cok teşekkürler,
dediğn gibi olursa cok ama cok kalite olacak. CMA, CIA vs sınavlar da online yapılıyor, insallah kalite gelir, zorluğu kalite sananlara inat, bilgi ölçen sorular gelir.
bu arada vedat akgiray borsa başkanı değil spk başkanı yanlış olmasın. :)
teşekkürler.

ozan dedi ki...

sınavın online olmayacağını hatta olmasının mümkün de olmadığını vedat akgiray trt de söyledi 2 hafta kadar önce.. üç gün sonra girme olayı da hayal gibi şimdilik. muhtemelen sadece soru şekilleri değişti. 6 ayda sadece bunu başardılarsa ellerini sıkmak lazım.

muhtemelen bes sınavlarının yapıldığı emeklilik gözetim merkezi gibi bir merkez hayal ediyorlar.. şimdilik çok uzak ama 1-2 yıla yapabilirler.

tspakb bu hafta spk dan detaylar gelir demişti,beklemeye devam..

ozan dedi ki...

selamlar,

sınav mart'ın 27 sinde. hurriyet ik ekinde varmış ilan, daha bakamadım.

yani daha önce ısrarla belirttiğim gibi martın son haftası.

bunu kamuoyuna en erken duyuran site olarak finanskariyer'i kutlarım:)

içerik de yayınlanınca kulis bilgilerimin ne kadarı doğru öğrenecez.

iyi çalışmalar.

Özkan D. dedi ki...

ozan zehir hafiye gibisin, asıl ben kutlarım,
lakin spk sitesinde yer almaması cok ama cok garip. yarın (pzt sabahı) kontrol edelim.. doğrudan sen görseydin gazeteyi bloga yazardık, ne olur ne olmaz kmseyi yanıltmayalım, spk sitesi bakalm ne yazacak.teşekkürler..

ozan dedi ki...

slm.

gazetede şu anda elimde. hurriyet ik eki,11. sayfada , sol alt köşede küçük bir ilan. imkanım yok , olsaydı taratır yollardım.

yarın(pzt) şu adreslere bakın; http://basvurular.meb.gov.tr/tspakb ve http://www.tspakb.org.tr

hadi iyi çalışmalar.

ozan dedi ki...

www.tspakb.org.tr

açıklandı.

detaylar gelecekmiş..