.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

4 Ocak 2010 Pazartesi

1 SORU 1 CEVAP

Yakut
selam ben ileri düzey sınavlarına çalışıyorum..ileri düzey sınavını kazanırsam bankaların pazarlama bölümünde çalışabilir miyim ve çalışmak istediğim yer katılım bankaları( BankAsya,Albaraka gibi..).bu bankalarda iş bulabilir miyim.
Ayrıca diyelim ki bu lısansı aldık ve farklı bır banka bolumde calıstık.calıstıgımız yer yatırımla ılgılı olmazsa aldığımız bu lısansı 2 yıl bu alanda calısmazsak eğitimlere girip lisansı yenılemek gerekıyormus...ne yapmalıyım sımdı katılım bankalarında iş bulabılır mıyım :(:(:(:(


el cevap:

merhaba Yakut,
öncelikle bilmen gereken, ileri düzey lisans bankaya göre değişen bir durum değil, yaptığın görev ile ilgili. Yani katılım bankası ve ya normal banka diye bir ayırım olmaz, yapacağın iş lisans gerektiren bir iş ise nerede calısırsan calıs lisans gerekecek.
"Hangi iş için hangi lisans" isimli yazımızda lisans gerektiren pozisyonlara bakabilirsin. oradaki işlerden biri olmazsa 2 yılda bir basit bir yenileme eğitimine gireceksin.
Yalnız lisans o işlere girmen için yeterli şart değildir, gerekli şartlardan sadece biridr. mesela hiç deneyimin yoksa sadece ileri dzey lisansın var diye seni kurumsal finans uzmanı yapmalarını bekleme. ama amacın bu pozisyon ise başta gerekmezse de sonra gerekecek, zamanında almak iyidir.
BU SORUYU AYRI BİR BAŞLIKTA ALDIM ÇÜNKÜ BİR COK İNSANIN KAFASINI KARISTIRAN BİR KONU BU.

5 yorum:

Öztürk dedi ki...

Merhabalar Özkan Bey.Verdiğiniz cevaba nazaran ben bir soru daha sormak istiyorum. Ben uluslararası finans bölümünden yeni mezun bir işsizim. Çok istediğim halde hiçbir menkul kıymet SPK lisansına sahip olmadığım için beni işe almayı kabul etmedi. Çalışırken ki ihtiyaç dahilinden de öte birşey bu ya da bankalarla aralarında ki teknik bir farklılık oluyor SPK lisansı tercihi. Bu konuda bir öneriniz olabilir mi?

Özkan D. dedi ki...

Sorunuzu tam anlamamakla beraber, doğru anladıysam eğer, bilin ki bankalar özellikle lisanslı eleman istemior, bunu SPK zorunlu kıldığı için istiyor, şu an lisans gerektiren bir işte çalıştığı halde lisansı olmayan kişiler geçiş süreci adı altında çalıştırılmaya devam ediyor. ama onlar eskiden calısanlar.. lisans gerektiren bir işe gireceğiniz zaman "ne de olsa geçiş süreci bitecek" diye düşünüldüğünden sizden lisans isteyecekler.. zor da değil almak, 1 yıl içinde 2 lisansınız olur isteseniz.

Öztürk dedi ki...

Cevabınızdan anladığım kadarıyla o zaman bankalar değil menkul kıymetler SPK lisansı şartı sürüyorlar iş başvurularında. 1 yıl içinde 2 lisansdan kastınız Mayıs ayında yapılacak SPK sınavı ve diğeri nedir onu bilmyorum. Bilgilendirirseniz sevinirim. İlginize teşekkür ediyorum.

Özkan D. dedi ki...

bankalarda da istenen pozisyonlar var aracı kurumlarda da . kimin ne istediği burada yazıyor
..

1 yıl içinde iki lisanstan kastım, isteseniz bi yıla iki lisans sığdırırsınız demek istedim. yani zor bişey değil manasında.

kadir dedi ki...

merhabalar özkan bey.böyle bi imkan sağladığınız için size cok tesekkür ederim. sorum su; ben ileri düzey sınavına gireceğim calısmaya baslamadn önce finans ve denetim alanında tercih yapamadığım için fark yaratabileceğim sertifikaları almak istiyorum.ileri düzey sertifikasını aldıktan sonra cfa cma ve cia sertifikalarınıda almak nekadar mantıklıdır.cfa ile ileri düzey lisansının eşdeğer olduğunu okumustum arasındaki fark nedir.teşekkürler.