.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

11 Şubat 2010 Perşembe

(2) SPK Lisanslama Sınavlarında Çok Önemli Değişiklikler

SPK Lisanslama Sınavlarında önemli değişiklikler olduğunu yazmıştık.
uygulamada da değişklikler var.
bilenler biliyor, spk önceden soru dağılım tablosu verirdi.
yani bir derste 25 soru geliyorsa, bu 25 sorunun hangi alt başlıktan kaçar adet soru ile oluşacağını bildirirdi. böylece ters köşe diye bir şey olmaz, çalıştığımız hangi sorudan kaç soru çıkacağını bilirdik. Misal Bağımsız denetim lisansının mevzuat dersinde Finansal yönetimden 1-2 soru gelecek derdi, ben de 1 soru için yüzlerce sayfalık finansal yönetim dersine çalışmazdım, diğerlerine ağırlık verirdim.

Aracı kurumlar birliğine bu tablonun ne zaman açıklanacağını sordum, gelen cevap şu.

Sayın Düzgün,
Sermaye Piyasası Kurulu yetkilileri bundan sonra böyle bir tablonun yer almayacağı bilgisini iletmişlerdir. Bilgilerinize sunarız,
Saygılarımızla

Türkiye Sermaye Piyasası Aracı Kuruluşları Birliği

www.tspakb.org.tr


5 yorum:

ozan dedi ki...

selam,

ben arayıp sordum.

başka bir bilgi verilmeyecek sınavla ilgili denildi.

soru oranları kılavuzlarda belirtilmiştir, geçerlidir denildi.

soru sayısı azaldı ama oranlar aynı kaldı demekki.

fazla bir sürpriz beklemiyorum. kaynak belli, soru sayısı belli. aşağı yukarı aynı yerlerden gelir sorular.

Adsız dedi ki...

kaynak belli derken; hangi kaynak..

ELİF

ozan dedi ki...

slm,

tspakb deki kılavuzlar kaynak olarak bahsettiklerim.

ozge dedi ki...

tspakb de bagımsız denetım için kaynak göremedım dıger sınavlar ıcın var,bagımsız denetım ıcın önerecegınız bır kaynak var mı?

tşk

özkan dedi ki...

evet o sitede yok,
google'dan iki üç kaynak kitap bulabilirsiniz,
olayın özü tebliğler,
bu kitaplar da tebliğleri özetlemiş, yorum yok içinde, işe yarar hepsi.

beta, gazi, akademi yaynları