.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

10 Şubat 2010 Çarşamba

SPK Lisanslama Sınavlarında Çok Önemli Değişiklikler

SPK Lisanslama sınavlarını artık TSPAKB (aracı kurumlar birliği) yapacak.
bizler normal olarak önemli değişiklikler bekliyoruz. klavuzlar ve açıklamalar yeni yayınlanmaya başladı. biz de işten güçten vakit buldukça detayına bakabiliyoruz.
şimdilik farkettiğimiz değişiklikler:
1) sınav ücreti 100 TL den 125 TL' ye çıkarıldı
2) sınav yapılacak il sayısı artırıldı
3) sorularda şık sayısı 5 ten 4'e indirildi,
4) EN ÖNEMLİSİ.. bir çok modül 40 sorudan oluşuyordu. şu an genel ekonomi modülü, sermaye piyasası mevzuatı modülü, ulusal uluslararası piyasalar modülü gibi 40ar sorudan oluşan derslerde dahi soru sayısı 25 e indirilmiş. Bağımsız denetim lisansı için 40ar sorudan oluşan 3 ders vardı. şu an bunlar da 25 soruya indirildi.
soru dağılım tabloları yani hangi alt başlıktan kaç soru geleceği henüz açıklanmadı. bu çok önemli cünkü bu sayede "ters köşeye" yatmıyorduk. ama soru sayısı değiştiyse pek tabii ki soru dağılımı da değişecek. bunun aksini düşünmek imkansız. en kısa zamanda aracı kurumlar birliğini arayıp soru dağılm tablosu ne zamn acıklanacak diye sormak lazm. eğer açıklamazlarsa ilk sınav girecekler için tam bir piyango olacak. (ozan bu konuda senin araştırmacı kişiliğine güveniyoruz)..
arkadaşlar farkettiğiniz değişiklikleri lütfen bu yazıya yorum olarak ekleyiniz. bilgilerimizi paylaşmaktan çekinmeyelim..
özkan..

14 yorum:

Unknown dedi ki...

Özkan Bey,

SPK Lisanslama sınavlarına hazırlık için piyasada en revaçta olan kaynak sanırım Beta yayınevinin çıkardığı kitaplar. Peki, yeni düzenleme (TSPAKB'nın sınavları yapacak olması) sonrası bu kitapları satın almak hata olur mu? Yani aslında ana konular pek değişmeyecektir ama soru tarzlarında değişiklik belki olabilir diye düşünüyorum. sizin fikriniz nedir bu konuda?

GüRhaN dedi ki...

ben mayıs sınavını bekliyorum zaten.hem piyango işlerden hoşlanmıyorum.

GüRhaN dedi ki...

sınavı tekrar a.ü nin yapma ihtimali var mı ki

Muharrem ERDEM dedi ki...

Sınav da göze çarpan bir değişiklik daha var. Artık başvurular internetten yapılacak posta olayı tarihe karışmış.Hem ne diye İnternet üzerinden doldurduğumuz barkodlu kağıdı bi daha postaya veriyorduk ki.

Elif dedi ki...

Özkan bey ben ilk kez Bağımsız Denetim Lisans sınavına girecektim. Daha çalışmaya yeni başladım Gazi kitapevi'nin 2010 basım kitabını aldım.fakat bu değişiklikten sonra Mayıs sınavına mı bıraksam diyede düşünüyorum . Bu sınavda sadece SPK Bağımsız denetim dersi için girmeyi düşünüyordum.Gürhanında yazdığı gibi acaba tekrar değişiklik olurmu......
Benim SMMM de yaşadığım problem şuydu.. Sınav için dosya açtırdığımda Ağustos ayı idi. Değişiklik oldu dediler.Temmmuz ayından önce staj dosyası açtıranlar için staj süresi 2 sene. 1 ay sonra başvurmam sebebiyle 3 sene staj yapacağım . Bunda da buna benzer bir değişiklik olması..Bir an önce başvursammı acaba ?

Özkan D. dedi ki...

onur, soru tarzında değişiklik olabilir, ama bu bir tahmin tabi.


elif ocak sınavını martta yaptılar, mayıss sınavını da bi bakarsın mayısta yapmazlar. bence gir, bişey kaybetmezsin. çalışırsan denetim dersini geçersin, sınav sistemi ne olursa olsun. kolay o.

Hipomani dedi ki...

Özkan Bey merhabalar,
ben ileri düzey için başvuruda bulunmayı planlıyorum ama 40 günlük düzenli bi çalışma yeterli olur mu emin olamadım. Dğer sınav dönemini mi beklemeliyim kararsız kaldım. Elbette bu durum hem çalışma düzenine hem de kapasiteye göre değişkenlik gösterebilir ama sizin de fikrinizi almak isterim. Şimdiden teşekkürler...

Özkan D. dedi ki...

40 gün en az 3 ders calısmak için yeterlidir bence, diğer sınavda da kalan 5 derse çalışılır. sizin amacınız bir sınavda tüm 8 dersi vermek mi?

Unknown dedi ki...

özkan bey,

ileri düzey sınavına çalışmak için kaynak önerebilir misiniz? Ayrıca bu sınavlar için düzenlenen kurslar var mıdır (SPK'nın ya da başka kurumların)?

Meltem dedi ki...

Özkan bey SPK sınavı mayısta tekrar yapılacak mı yoksa mart sınavından sonra bir daha eylülde mi yapılacak

Özkan D. dedi ki...

Onur

TSPAKB sitesinde ders notları vardır ve en iyi kaynaktır. istanbuldaysan eğer, TSPAKB aynı zamanda kurs da düzenlemektedir.


Meltem

şu an net birşey yok, olması büyük ihtimal. ama sinav@tspakb.org.tr ye mail atarsan hemen cevap veriyorlar.

ferzan dedi ki...

meraba özkan bey blog unuzu cok begendım daha da gelıstırebılırsek super olucak

spk bagımsız denetım sınavı ıcın bı kurum da calısma tecrubesı aranıyor mu bu ıhtısasla ılgılı?

tesekkurler

spk sınavı soruları dedi ki...

çok faydalı olmuş. tşk.

Cengiz dedi ki...

2019 yılında YKS'ye hazırlananlar için harika bir kaynak sunmak istiyorum. Eğer geçmiş yıllarda sınavlarda hangi konudan kaç soru çıkmış bilmek istiyorsanız yks soru dağılımı içeriğini detaylı inceleyebilirsiniz. Tabi daha önceki senelerde YGS - LYS olduğu için onun üzerinden dağılım yapılmaktadır. Fakat genel olarak yks soru dağılımı için size yardımcı olmaktadır. YKSDestek.com dan inceleyebilirsiniz.
https://yksdestek.com/yks-konu-dagilimi-tyt-ayt-sorulari/