.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

16 Şubat 2010 Salı

bir soru bir cevap / KURUMSAL YÖNETİM DERECELENDİRME UZMANLIĞI

SORU: Özkan bey Öncelikle böyle bir hizmeti sunduğunuz, Bizleri aydınlattığınız için teşekkür ederek başlamak istiyorum, elinize sağlık...Soruma gelince Mühendislik Mezunuyum, İşletme Yüksek Lisansım-Dokuz Eylül Uni (Yönetim ve Organizasyon Bölümü), tezimi verip Yüksek lisansımı da bitirmek üzereyim, kariyerimi de Kurumsal Yönetim Derecelendirme Uzmanlığına çevirmiş durumdayım, 3,5 yıllık (gereken 3 yıllık iş deneyimini karşılayabilecek) benzer iş deneyimim de mevcut... Böyle bir alanda kariyer olarak ilerleyebilme ve iş bulabilme olasılığım nedir? Nerelerde çalışabilirim, doğru bir seçim mi yaptım, Bu konuda (Kurumsal Yönetim Derecelendirme Uzmanlığı) avantajlarım ve dezavantajlarım neler olabilir? Sizin de değerli görüşlerinizi bilmek istedim, ilginiz için şimdiden teşekkür ederim...


CEVAP: Kurumsal yönetim önemli bir konu tabi ki. daha da önemli olacak.
bunda iki kısım var, biri uygulayıcılar, biri denetleyiciler.
uygulayıcılar, kurumsal yönetim ilkelerine uymak zorunda olan kurumlardır, (misal halka açık şirketler) buralarda kurumsal yönetim derecelendirme lisansı + ileri düzey lisansınız ile çalışabilirsiniz (şirketin sermayesi 200 milyon TL altında ise sadece ileri düzey lisans yeterlidir, bakınız spk seri:IV no:41 tebliğ,md:7-8)

..

bunları denetleyen firmalarda çalışmak isterseniz de uygulayıcıların faliyetinin denetimini yaparsınız, bunun için SPK nın yetki verdiği bir şirkette çalışmanız lazım, onların listesi şu adreste.
buralar lisansı olan eleman arıyorlar devamlı. istanbulda.
derecelendirme notu almak henüz zorunlu olmadığı için piyasası da cok büyümüş değil.
yardımcı olmuşumdur umarım.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

iyi günler konunuz ilgimi çekti. ben kamu yönetimi 3. sınıfta okumaktayım inşallah seneye mezun olacağım ve yönetimle ilgili bir iş arıyorum. Ben SPK KURUMSAL YÖNETİM DERECELENDİRME UZMANLIĞI sınavına girip kazandığım takdirde hemen lisansımı alabilir miyim yoksa 3 yıl bir şirkette bu ünvanda çalışmam mı gerekli? Eğer sınavı kazanıp iş bulamazsam SPK beni işe/staj'a yerleştirme imkanı var mı ? teşekkürler.

Özkan dedi ki...

Sınavı geçseniz de ilgili alanlarda 3 yıl tecrübe olmadan bu lisansı alamazsınız. bunu ilerki yıllar için bir hedef olarak düşünün derim.

Barış dedi ki...

yani bu biraz saçmalık abidesi.

SPK Mevzuatına göre eleman çalıştırmak gerekiyorsa yeni mezunlar için bir gelecek beklenmesi saçma.

İşyerleri genelde tecrübeli eleman arıyorlar.Yeni mezunun ne tecrübesi var ki ? SPK'nın yeni mezunlar için Staj ayarlaması lazım.

"18 yaşında 50 yıllık deneyimli eraman aranıyor" gibi saçma sapan bişey olmuş bu mevzuat

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Özkan Bey öncelikle çok teşekkür ederim, sizin sayfanız olmasa bu kadar detay bilgielri bulmak gerçekten zor.

Özkan Bey ben yaklaşık 2 yıldır özel bir bankada uzm. yard. olarak çalışmaktayım. genel olarak kredi işlemlerine bakmaktayım.

acaba bu iş deneyimim benim kurumsal yönetim derecelendirme ve kredi derecelendirme lisansı almak için gerekli kritere uyar mı? 3 sene arıyor lisans, 1 yıl sonra alabilir miyim yada ?

ilginiz için sonsuz teşekkürler

Unknown dedi ki...

Sınavı geçenlerin Lisanslarını alabilmeleri mümkün olmalı deneyim şartını sağlamadan... kaldı ki bu kurumlarda çalışmak için de lisans şart değil midir ?

İnsanlar daha çok bu lisanslara sahip olmayı gelecekteki bir iş fırsatını yakalayabilmek için almak istemektedirler.

lisansın verilebilmesi mümkün ama kullanımında şartlar konulmalı

Adsız dedi ki...

Merhaba ben 4.sınıf muhasebe ve finansal yönetim öğrenciyim. Spl nin hangi düzey sınavına girersem benim için daha iyi olur bir fikim yok. Özel sektör şirketler de finansal açıdan kendimi geliştirmek istiyorum