.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

28 Temmuz 2009 Salı

SMMM MESLEĞİ ÜZERİNE

Kasım 2009 SMMM Staj Başlatma sınavı için başvurular 1-31 ağustos arası olacak.
Üzerinde çok düşünülmesi ve karar verilince bir daha dönülmemesi gereken bir yol.
Staj denen verimsiz şeyin 3 seneye cıkması, toplamd 3000-4000 TL yi bulan bir masraf, odaların yardımcı olmaktan uzak tutumları, ama herşeye rağmen tavsiye ederim.
İyi bir smmm nin önünde öyle cok fırsat var ki, ve bunların coğunu aynı anda yapıp paraya para demeyebilir.

  • muhasebe bürosu açmak
  • şirketler mali işlerde üst pozisyonlara yükselmek
  • mahkemelerde bilirkişilik yapmak
  • (başlı başına bir yazı konusu olan) denetçilik yapmak.
  • özel eğitim kurumlarında eğitim verecek vasıfta sayılmak

vs.

8 yorum:

Kadir dedi ki...

Herkesin muhasebeci olabileceği bir ülkede smmm olmak elbetteki bir avantajdır. Fakat önemli olan bu belgeyi aldıktan sonra kendini sürekli geliştirmendir.

Misal ben belgemi aldıktan sonra yüksek lisansa başladım.

Şimdide işime belki hiç yaramayacak ama belki yarar diye bağımsız denetim ile ilgili spk sınavına hazırlanıyorum.

Hayatın bize neler getireceğini bilemeyiz. Bu nedenler şimdi olmasa dahi ileride bize faydası dokunacak belgeleri ve eğitimleri almalı bir smmm.
Ayrıca bir smmm'nin muhasebe kadar sosyal güvenlik işlerini de bilmesi lazım.Zira toplumda kimse sana gelir vergisi matrahını sormaz ama ne zaman emekli olacağım diye zilyon kişi sorar.

Özkan D. dedi ki...

kadir sorma, bir mali müşavir olarak kendini eksik gördüğn konu nedir desen sosyal güvenlik derim. ortalama bir vatandaştan daha fazla bilgi sahibiyim tabi ama, yeterli mi desen bir smmm için , hayır.
bunda sebep, öncelikle o konularn bana gıcık gelmesi :) bir de tesadüf, aldığım görevlerde hiç denk gelmedi bu işler bana..
ne öneriyosun simdi bana :)

Kadir dedi ki...

ıkçası ben iş bulma sitelerine üyeyim.Mail gruplarına, buralarda ikcılar da bilmedikleri için soru soruyor.Sordukları soruları ben araştırıp buluyorum.Dolayısıyla ögrenmiş oluyorum.Farklı bir yol ama başarılı :=)

Masum Türker'de zamanında muhasebe ve diğer konular için bunu yapmış.Bedava hizmet veriyormuş ögrenciyken fakat bunları araştırıp ögrenince kendisi de ögrenmiş oluyor.Özellikle şirketlerde çalışan smmmlerin bu konuda eksiklikleri çok diye düşünüyorum.Bürocular daha şanslı bu konuda sanki.

Bir de ssk'da yeni bir bölüm açıldı.orada cevaplanmış sorular var oraya bakıyorum.

http://bilgibankasi.sgk.gov.tr/Search/SSSArama.aspx

Ayrıca ismmmo'nun danışma soruları güzeldir.

http://ismmmo.org.tr/forsoru.asp?kID=4

Özkan D. dedi ki...

teşekkürler cok faydalı linkler.
ben de aynı amaçla acıkögretim dersanelerinde ders veriyorum, amacım smmm ve spk lisansları için ders vermek, o nedenle acıköğretim bir basamak. insn öğrettiği şeyi unutmuyor gerçekten de.

BURCU dedi ki...

Siteyi dün farkettim ve hemen yazdım . Yeni SMMM adayı olarak (7 kasım da ki sınavda başarılı olabilirsem ) sizin yazdıklarınızdan çok şey öğreniyorum . Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.. BURCU

Özkan D. dedi ki...

rica ederim burcu,
staja başlama sınavında bişey yok,
kazanacağına eminim.
biz buralardayız görüşmek üzere.

Kadir dedi ki...

Ben de rica ederim.

Özkan D. dedi ki...

:)