.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

17 Temmuz 2009 Cuma

SPK KREDİ (ve kurumsal yönetim) DERECELENDİRME LİSANSLARI

SPK Lisansları içinde en göze batanlardan biri derecelendirme (rating) lisansları.
Rating konusu Basel II kriterleri ile ön plana cıkmıs ancak türkiyede Basel kriterleri tam anlamıyla devreye sokulamadığından bir türlü rayına oturmamıstır.
Temelde mantığı şudur, firmalar mali durumu ve kredibilitesinin derecelendirme şirketi tarafında incelenmesi sonucu bir rating notu alır. bankalara kredi için başvurduklarında bu not neticesinde geri ödeme riskleri haliyle ödeyecekleri faizler vereceleri teminatlar vs. bilinir. Bu Basel kriterleri devreye girene kadar zorunlu değil, ama elbet devreye girecek.
Kurumsal yönetim derecelendirme lisansı ise, hiç dilimizden düşürmediğimiz o kurumsallaşmayı ölçüyor. bir şirketin kurumsal olup olmadığına biz genelde ofislerinin güzelliği kapıda güvenlik olup olmaması olarak baksak da , OECD kurumsal olmak için neler gerektiğini belirlemiş, ve SPK aynen kabul etmiştir. kurumsal yönetim derecelendirme faaliyetinde bir şirketin bu kriterlere uygunluğu ölçülür ve 1-10 arası not verilir. örneğin coca-cola nın notu 8,30 dur.
SPK rating işini yapmak için bazı firmalara izin vermiştir. Bu adreste görebileceğniz firmalar benim bildiğim acil şekilde lisanslı eleman arıyor. Özellikle istanbulda olan bu firmalara derecelendirme lisansınızı alarak başvurabilirsiniz.
kredi derecelendirme 4 derslik bir sınavdır. Kurumsal yönetim ise kredi derecelendirmeden sonra 2 ders daha vererek alınabilir. alt konu başlıklarına bakınız.

26 yorum:

Adsız dedi ki...

özkan merhaba....temel düzey,ileri düzey lisansımı aldım ve ocak sınavında da türevi araclar lisansımı alacagımı düsünüyorum 2 dersim kaldı.okulum gecen sene bitti..yazılarını takip ediyorum..pay sahipleri ile ilişkiler birimi hakkında daha ayrıntılı bilgi verebilirmisin.. halka acık sirketin sermayesi 200 milyon tl üzerindee ise kurumsal yönetim derecelendırme lisansı gerekiyo demissin..ben biraz arastırdım böyle bi bilgi bulamadım..bu alan hakkında ayrıntılı bilgi alabilecegim hangi linkler var..yardımcı olabilir misin tesekürler....fırat

Özkan D. dedi ki...

MERHABA FIRAT
SORUNU ŞU YAZIMIZA EKLEMEYİ DAHA UYGUN BULDUM,
CEVABI ORADA GÖREBİLİRSİN.

yazı burada

BURCU dedi ki...

BURCU
KONU: KREDİ DERECELENDİRME LİSANSI İLE İLGİLİ
Özkan bey merhaba .Ben halen SMMM Stajyeriyim (9 ay bitti) bu arada lisans veya eğitim almaya çalışıyorum.sizinde daha önceki yazılarda dediğiniz gibi boş durmamaya çalışıyorum.SPK
Bağımsız Denetim lisansı için SPK Mevzuatı modülüne çalışıyorum 75 alırsam lisansı almış olacağım.. Fakat ders çalışırken Kredi Derecelendirme ve Kurumsal Derecelendirme dikkatimi çekti. Bu lisansların bir SMMM için katkısı ne olabilir ileride? Sizde bilirsiniz stajyerlik maddi bir külfet bitirene kadar bu sınavlarda maddi manevi zorluyor. Girip girmeme konusunda düşünüyorum ve araştırıyorum . Sizden de bir yardım istiyorum. Tavsiyelerinize ihtiyacım var teşekkür ederim.

Özkan D. dedi ki...

merhaba,
bu lisansların smmm'ye katacağı somut bir getiri yoktur.
halka açık kurumsal bir şirkette çalışırsanız kurumsal yönetim derecelendirme işine yarayabilir.

SEMA dedi ki...

BANKACI OLARAK İSTİYORUM BU SINAVA GİRMEYİ.GETİRİSİ OLUR DİYE DÜŞÜNÜYORUM. NE DERSİNİZ...SMMM STAJI YAPIYORDUM SPK İLERİ DÜZEY BELGESİ ALDIM STAJ YERİM KAPANINCA VE SİGORTA SAĞLAYACAK YEER BULAMAYINCA STAJIM YANDI VE Bİ BANKADA İŞE BAŞLADIM.HAZİNE BÖLÜMÜNDE ÇALIŞIYORDUM VE ÇOCUĞUMLA İLGİLİ SAĞLIK DURUMUNDAN DOLAYI ŞB İSTEMEK ZORUNDA KALDIM ŞİMDİ GİŞEDEYİM.KREDİ DERECELENDİRME SINAVI TİCARİ VE YA GİRİŞİMCİ ŞB TALEBİMDE BANA YARDIMCI OLABİLİR BELKİ İLERDE DİYE DÜŞÜNÜYORUM NE DERSİNİZ..

Özkan D. dedi ki...

merhaba sema
öncelikle stajının yanmasına çok üzüldüm.
Bankalarda çalışmadım soruna doğru yanıt veremem, bunu en iyisi İK ile görüşmen, en doğru bilgiyi onlar verecektir. İleri düzeyin varsa türev araçlar lisansı al derim, zaten 8 dersin 4 ünden muafsın artık.

Adsız dedi ki...

Ben Iowa City, ABD'de bulunan Iowa Lutheran Hastanesi'nden bir temsilciyim, hastanede yönetimin internette nasıl çalıştığını ve bu yıl insan organlarını alıp satması için tekrar başladığımızı ilan etme fırsatını verdim. Böbrek, Bu teklifle ilgileniyorsanız, lütfen aşağıdaki e-postadan bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin: Bağışçılarımızı iyi bir miktarda parayla ödüllendiriyoruz ve Organlarda uzmanız. Cerrahide ve donör olarak risk yoktur. o.
Ve bu bizim e-postamız:
iowalutheranhospital@gmail.com
Ayrıca whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Timothy Kober dedi ki...

Merhaba beyefendi / hanımefendi,
İşe başlamak için acil bir krediye ihtiyacınız var mı, yoksa yeniden finanse edilmek için bir krediye ihtiyacınız var, Borcunu ödemek için bir krediye ihtiyacınız var mı? Bir araba ya da ev satın almak için bir krediye mi ihtiyacınız var? Evet, daha fazla endişe etmeyecek olursak, kredi kontrolü olmadan her türlü krediyi uygun bir faiz oranıyla sunuyoruz! E-posta ile bugün bize ulaşın.

Email: plutocreditfinancier@gmail.com
Whatsapp: +1 (518) 5465079

Adsız dedi ki...

İsmim Doktor Michael Baldwin, Iowa Lutheran Hastanesi'nin bir temsilcisi, Organ cerrahisinde uzmandırız ve böbreklerin satın alınmasıyla ilgileniriz ve hastamız böbreğe bağış yapmaya karar veren herhangi bir donöre büyük miktarda para ödemeyi kabul etti. onları kurtarın ve Iowa City, ABD'de bulunuyoruz.
Böbreğinizi satmakla ilgileniyorsanız, lütfen ilerlememiz için bize geri dönmekten çekinmeyin.
Ve eğer bizim ilgileniyorsanız E-postamızdır: iowalutheranhospital@gmail.com veya +1 929 281 1248 aracılığıyla bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Adsız dedi ki...

Bir hayatı kurtarmak için bir böbrek satmak isteyen 18 yaşından büyük ciddi böbrek vericileri arıyoruz ve her bağışçı için iyi bir teklif ve diğer tazminatlarımız var.
Bizim sürecimiz hızlı ve güvenliğiniz garantilidir.
Lütfen bize ulaşın iowalutheranhospital@gmail.com
Ayrıca whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Timothy Kober dedi ki...

Bireylere, dünya çapındaki işletmelere yatırım kredileri, proje finansmanı ve finansal destek gibi her türlü krediyi sağlıyoruz. % 3 faiz oranında fon veriyoruz. Kredinizi yedi (7) iş günü içerisinde alın.


E-posta Adresi: plutocreditfinancier@gmail.com
Whatsapp: +1 404 382 6579

Adsız dedi ki...

Bu, böbrek satmak isteyen herkese açık bir ilan, böbrek nakli ihtiyacı olan hastalarımız var, bu nedenle böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen iowalutheranhospital@gmail.com adresindeki e-posta adresimizden bizimle iletişime geçin.
Ayrıca 1 515 882 1607 numaralı telefondan whatsapp'ı arayabilir veya bize yazabilirsiniz.

NOT: Güvenliğiniz garanti altındadır ve hastamız, onları kurtarmak için böbrek bağışı yapmayı kabul eden herkese büyük miktarda para ödemeyi kabul etmiştir. Sizden haber almayı umuyoruz, böylece bir hayat kurtarabilirsiniz.

Credit Financier Home dedi ki...

*% 3 faizli kredi oranı sunar
* Nakitsiz Girişimci İçin Sigorta
* Para garantisi
* 10,000 TL'den 100,000,000 TL'ye kadar kredi teklifi

İyi kredi puanıyla, Credit Financier Home, bireysel veya şirket veya kooperatif derneklerine, endüstriyel ve kişisel çıkarlar için teminatlı krediler ve teminatsız krediler sunar.

İletişim Adresi:
WhatsApp: +15184181390
Doğrudan posta:
creditfinancierhome@gmail.com

Timothy Kober dedi ki...

Krediye ihtiyacın var mı? İşte finansal problemi olanlar için ve hayatlarında maddi canlanma isteyenler için bir fırsat, çok makul bir faizle kredi veriyoruz, her türlü borç borç kredisi, işletme kredisi, sağlık kredisi, ev kredisi, öğrenci veriyoruz Ülkeye maddi sıkıntıdan kurtulmak için kredi vb. Firma Adı: PLUTO KREDİ FİNANSI EVİ. Bugün bize ulaşın
Office e-postası: plutocreditfinancier@gmail.com
Telefon: +18474539904

Adsız dedi ki...

Bu, böbrek satmak isteyen herkese açık bir ilan, böbrek nakli ihtiyacı olan hastalarımız var, bu nedenle böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen iowalutheranhospital@gmail.com adresindeki e-posta adresimizden bizimle iletişime geçin.
Ayrıca +1 515 882 1607 numaralı telefondan whatsapp'ı arayabilir veya bize yazabilirsiniz.

NOT: Güvenliğiniz garanti altındadır ve hastamız, onları kurtarmak için böbrek bağışı yapmayı kabul eden herkese büyük miktarda para ödemeyi kabul etmiştir. Sizden haber almayı umuyoruz, böylece bir hayat kurtarabilirsiniz.

"ISKANDAR LENDERS" dedi ki...

Aşağıdakileri içeren çok çeşitli finansal hizmetler sunuyoruz: İş Planlaması, Ticari ve Gelişme Finansmanı, Mülkler ve İpotekler, Borç Konsolidasyon Kredileri, Ticari Krediler, Özel krediler, Bireyler, şirketler ve kurumsal kurumlar için yıllık faiz oranına sahip Konut Finansmanı Kredileri. Aileniz için en iyisini alın ve Genel Kredi programımızla birlikte hayalinizdeki evin sahibi olun. İlgilenen başvuru sahipleri BBM INVITE yoluyla bize ulaşmalıdır: {D8980E0B}
Sadece WhatsApp: (+ 44) 7480 729811
Tel .... (+ 44) 7480 729811
E-posta: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

Jupiter dedi ki...

Este es un anuncio para el público en general, estamos interesados en comprar riñones y trabajar con diferentes donantes de riñones para poder salvar a nuestros pacientes, si está interesado en vender un riñón, contáctenos, para que podamos confirmar si usted es un igualar para donar un riñón a nuestro paciente y grandes recompensas esperan a cada donante.
Contáctenos en nuestro correo electrónico: jupitermedicalcentreinc@gmail.com
o contáctenos en whatsapp: +1(515)293-5520

Howard Finance dedi ki...

Mali Gereksinimlerinize Uygun Çok Çeşitli Krediler.

İnternet üzerinden yasal krediler aramak zaman alıcı olabilir ve gereksinimlerinizi karşılayacak doğru krediyi bulmak genellikle zordur. Howard Financial, tüm dünyada çok çeşitli kredi seçenekleri sunar ve sizin için doğru krediyi sağlayabiliriz.

Bireysel krediler, Ödeme günü kredileri, Ev kredileri, Borç konsolidasyon kredileri, Araç finansmanı, Kara listeye alınmış cep telefonu sözleşmeleri, İşletme kredileri mevcut.

Danışmanlardan birinin iletişim kurmasını ve doğru krediyi bulmanıza yardım etmesini istiyorsanız, E-posta: Howardfinancialaid@yahoo.com

Büyük miktarda bir kredi veya daha küçük bir nakit kredi arıyorsanız, her türlü krediyi sunuyoruz. Şimdi bizimle iletişime geçin ve size nasıl yardımcı olabileceğimizi görün. Her türlü kredi için bugün bize ulaşın

E-posta: Howardfinancialaid@yahoo.com

En iyi dileklerimle.

Jupiter dedi ki...

Bu genel halk için bir duyuru, ilgileniyoruz
Böbrekleri satın almak ve farklı böbrek bağışçılarıyla birlikte çalışabilmek
Hastalarımız, böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen bizimle iletişime geçin.
hastamıza böbrek bağışında bulunup bulunmadığınızı onaylayabiliriz ve
her bağışçıyı büyük ödüller bekliyor.
E-postamızda bize ulaşın: jupitermedicalcentreinc@gmail.com
veya whatsapp konusunda bizimle iletişime geçin:
+1(515)293-5520

Adsız dedi ki...

Bu Mayo Clinic'ten genel bir mesajdır ve böbrek satın almakla ilgileniyoruz, eğer bir böbrek satmak istiyorsanız, lütfen aşağıdaki e-posta adresimizden doğrudan bizimle iletişime geçin.
mayocareclinic@gmail.com
Not: Bu güvenli bir işlemdir ve güvenliğiniz garanti edilir.
Daha fazla bilgi için lütfen bize bir e-posta mesajı gönderin.

Credit Financier Home dedi ki...

Merhaba!

Mali desteğe mi ihtiyacınız var? dünyanın her yerinde ihtiyacı olan borçlulara her türlü krediyi veriyoruz.

5.000 - 10.000.000 ABD Doları
* amaç *% 3 faiz oranı
* 1-20 yıl arasında ödeme seçeneği.
* Aylık ve yıllık ödeme planı arasında seçim yapın.
* Kredinin esnekliği.

Yardım için lütfen bizimle iletişime geçin.
E-posta: creditfinancierhome@gmail.com

Aydin Ertan dedi ki...

Merhaba .. Benim adım Aydın Ertan ve Türkiye'nin vatandaşı, "Kredi Finansmanı Evi" adında bir kredi şirketine teşekkür etmek istiyorum. Banka tarafından kredi almaktan birkaç kez reddedildikten sonra reklamlarını aldım çevrimiçi denemeye karar verdim, çünkü bana yardım edecek kimsem yok ve neyse ki, bazı kağıt işleri imzaladıktan ve gerekli prosedürleri tamamladıktan sonra kolayca kredi aldım ve tanıklığımı çevrimiçi olarak paylaşmaya karar verdim. Benim gibi aynı durum, her tünelin sonunda ışık olması ve sorunlarının çözümünü bulmaktan vazgeçmemesi umuduyla olabilir. Ayrıca, finansal desteğe ihtiyacınız varsa onlarla iletişime geçebilir ve ayrıca bilgilerini çevrimiçi ortamda nasıl edindiğinizi anlatabilirsiniz.

E-posta adresi: creditfinancierhome@gmail.com

PlutoTrust dedi ki...

İyi günler ! kredi talep eden tüm değerli müşterilerimize hızlı bir bildirimde bulunmaktayız, şu anda uygun bir kredi faiz oranına sahip bir kredi planındayız.
İletişim:

creditcentercorp.usa@gmail.com
whatsapp: +1 (847) 453 9904

Rebecca Michaelson dedi ki...

Herkese günaydın bu mesajı okuyor

Zor zamanlardan veya yoksulluktan geçiyorsanız
Borçlarınız varsa ve bunları ödemek için acil yardıma ihtiyacınız varsa
Bir iş kurmak için paraya ihtiyacınız varsa veya herhangi bir önemli durum için
Bu yüzden zaten yüklü olan master / ATM kartına başvurmanızı tavsiye ederim, bu master / ATM kartı ile 6 ay boyunca her gün 5000 $ 'a kadar ücretsiz para çekebilirsiniz, bu master / ATM kartını kullandım ve hoşuma gitti çok kullan ve mutlu ol. Bu ana kartı / ATM'yi almak için +1 (985) 465-8370 numaralı telefonu arayın / kısa mesaj gönderin. İmmedaite adresine e-posta gönderin thomasunlimitedhackers@gmail.com

Teşekkür

Murat Acar dedi ki...

Merhaba
Finansal ihtiyaçlarınızı çözmek için acil bir krediye mi ihtiyacınız var? 5.000,00 ABD Doları ile 10.000.000.000 ABD Doları arasında değişen krediler sunuyoruz. Güvenilir, Verimli, Hızlı ve Dinamik, %100 Garantili, Türk Lirası, Euro, Sterlin ve Dolar cinsinden de kredi veriyoruz. Tüm Kredilere uygulanan Faiz oranı %2'dir. ilgileniyorsanız bize geri dönün.

Whatsapp: +15088120454
E-posta:(muratacarfinancialservice@gmail.com)

teşekkürler

Martha Loiussa dedi ki...

Herkese selam. Kredi Kredi Kuruluşlarından kredisini almış kişilerin yorumlarını gördüm ve onların tavsiyesi üzerine başvurmaya karar verdim ve birkaç saat önce kendi kişisel banka hesabımda talep ettiğim toplam 30.000$'ı teyit ettim. Bu gerçekten harika bir haber ve gerçek krediye ihtiyacı olan herkese e-posta yoluyla (loancreditinstitutions00@gmail.com) başvurmalarını tavsiye ediyorum, onlara WhatsApp (+393512114999) üzerinden mesaj atmaya karar verebilirsiniz. İstediğim krediyi aldığım için mutluyum.