.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

21 Ekim 2009 Çarşamba

CMA - genel2

Merhabalar,
CMA sertifikasını veren IMA, ile TURMOB arasında akreditasyon yok. CMA sertifikasını almak için geçilmesi gereken 4 sınavdan muaf olmak gibi birşey sözkonusu değil şimdilik. Belki ileride Türkçe de olabilir ama şuan sadece ingilizce, fransızca, almanca ve çince olarak yapılıyor sınavlar. Yani bu sertifikayı almak için ingilizce bilmek şart; teknik ingilizce dememe gerek yok sanırım.

CMA, daha çok yönetim muhasebesi ile ilgili. Salt muhasebe sertifikasyonu değil. İleride sınav konularına detaylı göz atarız. Sınav konuları size fikir verecektir. CMA sertifikası almak isteyenlerden, IMA neler bekler, neleri bilmesi gerekir vs.

CMATURK, şuan bu sertifikasyonla ilgili eğitim veren tek kurum. Ki benim de CMA ile tanışmam bu sayede olmuştur. Yılda 3 sezon kurs dönemleri var. İstanbulda 2 lokasyonda kurs düzenleniyor. Katılımcılar, ağırlılıklı olarak çalışan kesimden geldiği için, dersler cumartesi günleri gerçekleşmektedir.

Bu sertifikanın Türkiyede geçerliliği yok ama uluslararası geçerliliği var. IMA'nın 60.000 civarında üyesi var. Muhasebe alanında kariyer yapan biri için gerekli mi derseniz, evet :) (ben de kariyerime muhasebe alanında devam ediyorum). Bilginin gücüne inanan biri olduğum için her türlü sertifika, insana çok çeşit deneyimler kazandıracaktır. Tabii zamanınız ve bütçeniz buna elveriyorsa...

yusuf şahin

5 yorum:

Özkan D. dedi ki...

evet bütçe demişken her bir sınav için 190 USD..

CMA 1. Bölüm - İş Analizi
CMA 2. Bölüm - Yönetim Muhasebesi ve Finansal Raporlama
CMA 3. Bölüm - Stratejik Finans
CMA 4. Bölüm - İş Uygulamaları


Bu sınavın güzel yanı, ağır bir ingilizcesi olduğundan İngilizce öğrenme şevkini artırması galiba, bendeki ilk etkisi bu oldu :)

Yusuf Bey siz sınava girmeye başladınız mı peki?

owner dedi ki...

evet ilk 3 sınavı verdim, 4.sü kaldı. parayı yatırdım "ticket" gelince aralık ayına sınavı tarihini kesinleştireceğim. Kasım ayı benim ders çalışma ayım olacak :)

Kezban dedi ki...

başarılar dilerim , başaracağına da eminim bu arada...

CANGÜLER dedi ki...

herhalde 2 sınav demek istediniz? çünkü cmaturkey sitesinde belgenin 2 sınav ile alındığından bahsediliyor..ben de 4 sınav biliyordum 2 ye mi düşürüldü acaba?

Özkan D. dedi ki...

sn cangüler,

bundan sonraki yazılarda değişiklikten bahsetmişti yusuf bey, yine de linki vereyim, buyrun