.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

8 Ekim 2009 Perşembe

2009/3 SPK LİSANSLAMA SINAVI AÇIKLANDI




Artık SPK Bağımsız Denetim Lisansım da var :)
ilk kez ocak 2008de girmiştim (sanırm yapılan ilk sınavdı)
sonra askerlik vs. nedenlerle gecikti.
SPK Bağımsız Denetim lisansı ile Sermaye Piyasasında faaliyette bulunan sirketlerde denetçilik ve yöneticilik yolu açılıyor. SPK 2009 mali tablolarını denetleyecek denetçilerde bu lisansı mecbur kıldı.
darısı diğer arkadaşlarımızın başına,
sınavdan cktığımda emin olduğum cok az soru vardı nasıl 83 oldu ben de anlamadım,
iki şık arasında kaldıklarım doğru cıkmıs genelde hayatımda ilk kez.
bir de daha önce yazdığım ve bazı arkadaslarımın itiraz ettiği taktiği uyguladım.
ben sınavdan cıktığmda 60-70 arası not beklioyrdum ama bu nedenlerle yükseldi.
burada görüş alışverişi yaptığımz arkadaşların sınav sonucunu merak ediyorum,
bu yazıya yorum olarak bırakın lütfen.
sınav sonucları için; http://spk.anadolu.edu.tr/

36 yorum:

Adsız dedi ki...

slm:)))))öncelikle tebrikler,çok sevindim sizin adınıza..bende 2 sınavımı verdim.mevzuattan 65, denetimden 73 aldım; geriye sadece standartlar kaldı;72 almam gerekicek..çalıştıklarımdan geçtiğim için çoook mutluyum..p.s: bende 5 yıllık smmm yim..Elif..

Özkan D. dedi ki...

Evet siz de bu dersleri geçeceğinizi düşünüyordunuz,
muhasebe stadartlarından 72 almanız gerekecek.
Çok sevindim, tebrik ederim.
Hangi şehirdendiniz üstat?
(üstat diyorum kıdem farkı var :)

Adsız dedi ki...

rica:))izmitteyim;spk ya kote şirketlerden birinde mali işlerde uzman olarak çalışıyorum.sizce standartlardan 72 almak mümkün mü? ve smmm sınavlarında ilk girişte 5 tane veren biri olarak söylüyorum, smmm bitirişteki sınavlar, spk dan çok daha zor..kolay diyenlere duyurulur..Elif

Özkan D. dedi ki...

ben smmm yeterliliği tek seferde aldım, spk bağımsız denetim için kaç sınavdır sürünüyorum :)tabi bunlara iş nedeniyle cok az calısarak girebiliyordum, zor diye bişey yok tabi calısnca ama spk da zorlamya başladı bir hayli, bu bağlamda 72 almak zor değil, ama muh.standartları gerçekten kapsamlı bir konu, 72 alıcam diye çalısınca alamazsınız, mevzuatınız biraz düşük olmuş, ama muh. standarlarında da 60 küsür alrsanız ortalama yüksltme için mevzuata girersiniz, o konuda da elimizden geleni yaparız

handeko dedi ki...

Merhabalar,

bende kredi derecelendirmeye girdim benim 4 dersim vardı ve çalıştığımı söyleyemeyeceğim ama 2 dersten geçmişim. çok mutlu oldum...

bu gazla son 2 dersimi de veririm artık.
herkese kolay gelsin:D

Adsız dedi ki...

ilk seferde 7/7 vermek cidden zor; kalpten tebrikler..peki bir şey sorucam o zaman ort yükseltmek için mevzuat mı; denetim sınavına mı girmek doğru tercih?ben denetim derim, siz?

Adsız dedi ki...

selam,
Bende bağımsız denetim sınavına girdim. SPK lisanslamalarda ilk girdiğim sınavdı. Denetim dersinden 73 diğerlerinden 33 ve 35almışım. Sadece denetim dersine çalışmıştım zaten, yeterli vaktim yoktu çünkü. Diğer sınavlarıda birer birer vermeyi düşünüyorum. En az 69'ar alsam geçiyorum. Bende smmm stajeriyim, bitirmeyi bilmem ama, staj başlatma sınavına göre SPK lisanslama sınavları daha basit gibi geliyor bana. Çünkü en azından verdiğiniz derse bir daha girmiyorsunuz. Eleme usulü 7-8 seferde bile geçebilirsiniz, bi sınır da yok, staj başlatma gibi hakkınız yanmıyor. Ben smmm staj başlatmaya 7. seferimde kazandım ve geriye dönüp baktığımda abartısız 2 sene sınav için çalıştığımı fark ettim.
Tabi Özkan arkadaşımız staj başlatmayı ilk girişinde kazananlardan... :) bide böyleleri var...
Şef Kerim;)

Adsız dedi ki...

bir bilgi daha rica edicem sizden; 2 yıl denetim firmasında çalışma zorunluluğu ile ilgili olarak; master bu süreyi düşürüyor mu? veya şimdi iş mi değiştiricez?ne dersiniz?
Elif...

Özkan D. dedi ki...

elif hanım- siz bi muhasebe standartlarından girin belki gecersiniz, ortalama yükseltmeye bile gerek kalmaz bakarsınız?
ayrıca 2 yıl çlışma zorunluluğu falan yok, siz zaten smmmsiniz.
3 yıl denetçi yardımcılığından sonra denetçi olunur, ama 3 yıllık smmm tecrüeniz sayesinde denetçi yardımcısı değil denetçi olursunuz.

@handeko tebrikler, senden bu sallama taktiklerini istioruz bir ara

@şefkerim, spk sınavlarında hakkın yanıyo, 4 yıl boyunca veremezsen başa dönersin, taja başlama sınavında turgutun rekorunu kıramazsın boşa ugraşma :D

Adsız dedi ki...

şaşırdım çok; 2005 yılında aldım ruhsatımı ama hiç ofis açmadım, yani imza yetkimi kullanmadım..denetçi olma şartlarından birinin 2 yıl denetim firmasında/spk kote şirketlerinden birinde iç denetim bölümünde çalışma zorunluluğu var diye biliyordum..o zaman bu durumda 2 yıla gerek kalmadan direkt spk denetçisi unvanına sahip olabilirmiyim ne dersin?

Adsız dedi ki...

"Yönetici ve bağımsız denetçiler
MADDE 4;(1) Yönetici ve bağımsız denetçilerin;Sorumlu ortak baş denetçilerin, en az iki yıl süreyle Kurulun listesinde yer alan bağımsız denetim
kuruluşlarında sermaye piyasası kurumları ve halka açık anonim ortaklıkların bağımsız denetiminde fiilen
denetçi, kıdemli denetçi veya baş denetçi unvanı ile çalışmış olmaları gerekmektedir"

bu maddeye ilişkin kafam karıştı aslında..Elif

Özkan D. dedi ki...

elif hanım o verdiğiniz madde, yazdığı üzre SORUMLU ORTAK BAŞ DENETÇİ olmak için.

tebliğde ilk kez işe alınacak mesleki deneyimi olmayan eleman 2 yıl staj yapar diyor. MADDE 9 - (1) Bağımsız denetim kuruluşları, mesleki deneyime sahip olmaksızın ilk kez işe aldıkları denetçi yardımcılarını staja tabi tutarlar.

siz SMMM olduğunuz için bu stajadan muafsınız o kesin.

ve de MADDE 6 "denetçi unvanının kazanılması için en az fiilen 3 yıl mesleki deneyim şarttır" DİYOR.
yani 3 yıl mesleki deneyim diyor, 3 yıl denetçi yardımcılığı demiyor.

siz şu an bir s.piyasası denetim şirketinde denetçi olarak işe başlayabilirsiniz.


(not: bu lisansı almasanız da başlardınız, lisansın zorunluluğu 2009 sonu mali tabloları için yapılacak denetimlerde yani 2010 da başlıyor, yine ertelenmezse)

Adsız dedi ki...

selamlar,

blogu yenı keşfettim. özkan bey tebrik ederim benim
temel düzeyim var ,türevden girdim, 7 dersi verdim beklediğim gibi.genel ekonomi kaldi bir tek.

bu dönem soruların -şansımıza- fazla zor olmadıgını düşünüyorum, bu donem lısansı alamayan çalışanlar bilindigi gibi işlerinden olacaklar. bence bankaların ,çalışanların ve meslek odasının serzenişleri sonucu bu donem zorlaşan trendden sapılıp sorular ortalama duzeyde geldi. bundan sonra sınavların süregeldiği üzre zorlaşacagını düşünüyorum. lisansların onemi arttıkça sınavlar da zorlaşacaktır.

bundan sonra gireceklere başarılar.

Adsız dedi ki...

Özkan süpersin; her soruya bir cevabın var.google gibisin:))Elif.

Özkan D. dedi ki...

@elif
yok meraklıyım biraz sadece :)


@adsız arkadasım sna da tebrikler, bundan sonraki yorumlarda isminizi de belirtiseniz sevinirim,
düşüncelerinizin devamını bekliyoruz.
spk ilk yıllarda bilgi ölçen bir sınavken şimdi eleme sınavı tipinde olmaya başladı sorular,
ama çalışana ve azmedene herşey kolay.

Adsız dedi ki...

"CIA Sertifikasyonu"na girmeyi düşünen var mı?(certified ınternal auditor)Elif

Özkan D. dedi ki...

iç denetçilik oldum olası cazip gelmedi :)

Adsız dedi ki...

süper yaklaşım; bağımsız denetçilik başka diyorsun yani..Elif

Özkan D. dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Özkan D. dedi ki...

İç denetçilik kuruma göre değişir, ama ben üniversiteden beri bilim olarak muhasebeyi cok sevdim, haliyle uygulama daha cazip geliyor bana.
bi süre denetçilik yaptım (ymm şirketiydi, spk değil) pek bana göre değil.

bigfour' dan birinde değilsen sıkıntısı cok.
aksam cıkıs saatin belli değil 8-9 olduğu olur, bi plan yapamazsın, ayın bi kısmını hep şehir dısındaki müşterilerde geçirirsin.
yani bazı işler vardır ki, hayatını ele geçirir. denetçilik böyle. ben biraz sosyal olmayı seviyorum.
lisansı neden aldın dersen,
ileride ne olacağı belli olmaz diye, bir de eğitmenlik yapıyorum, artık bu lisansa dair bir kursta da eğitmenlik yapabilirim.

Adsız dedi ki...

peki; bir denetim şirketininde ortak olmayı düşünmüyormusun..bir çok smmm ; spk yı kanun değişikliği sonrasında şirket açmak için alıyor?Elif

Özkan D. dedi ki...

şimdi biliosunuz iki tür dnetim var bi YMM lerin yaptığı tastik denetimleri, diğeri sermaye piyasasında denetim. sermaye piyasasında denetim yapabilecek smmm sayısı (lisansı olsa bile) açık sölemek gerekirse çok az. spk mevzuatı smmm lerin kafasına yatmıyo, bir çok smmm fatura girip beyanname vermeyi smmm lik sayıyo. sadece biraz daha para kazanalım diye açılacak o şirketlerin coğu çakılır gibi geliyor bana..

beni soracak olursanız (ki sordunuz : ) denetim şirketi açmak için 3. maddede şartlar sayılmış, sermayenin %51i sorumlu ortak baş denetçiye ait olacak. demekki başımıza sorumlu ortak baş denetçi olmaya hak kazanabilecek yeterlilikte bir büyüğümüz lazım. öyle bir kaç büyüğüm de yok değil ama şirket şu aşamada hiç düşünmedim. cok pişmek gerek. SPK denetimi yaptığın bir firma senin yüzünden cok ceza yiyebilir ve bu cezaya ortak olursun :)

Adsız dedi ki...

sordum doğru:))hedefleri olan insanları takdir ediyorum..seni de takdir ettim..bana gelince açıkcası bir süre spk denetimi yapan bir şirkette deneyim kazanmanın gerekliliğine inanıyorum.ancak şirket ortamında devam edip iç denetime de kayıp(mba) derecem olması sebebiyle yöneticiliği de hedefleyebilirim. şu anda bende bilmiyorum çünkü bahsettiğimiz denetim şirketlerinin çoğu istanbulda..yani şehir değiştirmek gerekiyor bu durumda..

Kadir dedi ki...

Ben de muhasebe ve denetim yüksek lisans ögrencisi ve bir mali müşavir olarak şunları söylemek isterim.

Mali müşavirlik yeterlilik sınavında 6/7 yaptım, en son vergi sınavına da girip vergiyi de verdim. Vergiyi birinci seferde veremememin nedeni gözümü çok korkutmuş olmaları yoksa 7/7 vermek çok zor bir iş değil.

Stajyer meslektaşlarıma tavsiyem kimsenin söylediklerine bakmasınlar ve 7/7 yapmaya çalışsınlar bu bir hayal değil.

Ayrıca SPK bagımsız denetim sınavı SMMM yeterlilik sınavlarından daha zor mu kolay mı diye bir ayrım yapılacaksa şunu söyleyebilirim ki, fark yok. illa birisi zor denilecekse SPK'dakiler daha zor fakat SPK'da 3 derse girileceği için çok daha kolay alınabilir bir sertifika. Yoksa smmm için 3 sene staj falan iş bayağı uzuyor.

Cia, sertifikalı iç denetim sınavı. İstanbul'da LEvent'te bulunan merkeze başvuru yapılıyor. Bizim smmm belgelerini Türkiye dışında bir yerde bir işe yaramaz iken cia sertifikasının geçerliliği dünya çapındadır. Yani iç denetim ya da yurtdışına gidip yerleşmek isteyenler için elde bulundurulması gerkeen bir sertifika.

SPK bağımsız denetim sertifikası şimdi veriliyor fakat Türmob ile aralarında dava var. Masum türker benim hocamdır. Hocama kalsak bu belgeyi almamıza hiç gerek yok, çünkü bu yetki bizlerde yani smmmlerde zaten var.

ufrs dersini aldım. Derslerdeki ile sınavdaki farklı idi. Derslerde biz tam bir süreç olarak görüyoruz. Sınavda sınav mantıgı dahilinde sorulabilecek soruları soruyorlar. Yoksa bir konsolide mali bilanço düzenlemek her babayigidin harcı değildir. Yapana helal olsun.

İstanbul olarak şunu söyleyeyim. İzmir'de en kral yerde 500-600 tl ye kiraya oturabilecekken istanbul'da 600 TL'ye ev bulursunuz ama nerede bulursunuz. 750 TL'den aşağı ev zor. Yani istanbul çok ama çok pahalı bir şehir. Ankara'dan bir arkadaşıma istanbul'dan bir iş teklif ettim. Aradaki fark zaten kiraya gidecekti o yüzden gerek yok dedi.

Bu arada tez konusu önerin bana :=)

Özkan D. dedi ki...

Kadir süpersin,
blogumuzun seviyesi üst seviyede,
belki bi ortaklık buradan cıkar elif hanım: )

tabi önce kadire bir tez konusu bulucaz.

Ankara en ideali sanki, tabi Ankaralı olmayan böyle düşünmüyor farkındayım.

Adsız dedi ki...

beyler kendinizi aşmışsınız ne diyeyim:)))herkes full donanım sahibi..şairin dediği gibi;(yanlış hatırlamıyorsam)"ankaranın en sevdiğim yönü istanbul'a dönüşü":)))tez konusu?düşünelim ancak borsaya kote bir firmanın faaliyet raporları üzerinden bir çalışma yapılabilir mi acaba? veya iç denetim süreçleri ile ilgili...cıa ile ilgili çok güzel ing. yayınlar var;bilmiyorum işine yararmı ama oradan da bir şeyler çıkabilir..ben mba mi; finance ve mngt üzerine yaptım ancak tezsiz yaptım; yerine 3 ders aldım fazladan..audit kitabıma bakacağım hafta sonu..bir konu çıkarsa yazarım..Elif

Adsız dedi ki...

masum türker hocansa;ist ticaret üniver. de master yapıyorsun diye düşünüyorum?Elif

Adsız dedi ki...

merhaba mr özkan ;senden bir ricam var; ser piy.muh standartlarının linkini bulamıyorum. cevabında belirtirmisin.
tşk:)Elif

Özkan D. dedi ki...

bayan elif çalışmaya erken başlayacaksınız heralde :)

buyrun buradanindirin,
hatta tebliği ders notu haline getirirseniz sizden satın alabilirim.
ciddiyim.
ser.piy.bağ.denetim lisansı kursu vermek için bir teklif aldım.

ozkanduzgunn@gmail.com
buradan da görüşelim üstat :)

Kadir dedi ki...

Elif merhaba,
Evet istanbul ticaret üniversitesinde yüksek lisans yapıyorum.

zeynep kula dedi ki...

özkan bey merhaba;
kısmet olursa bağımsız denetim sınavına gireceğim.
muhasebe standartlarına çalışırken tebliğde şöyle bir not gördüm: Seri: XI, No: 25 sayılı “Sermaye Piyasasında Muhasebe Standartları Hakkında Tebliğ”, 9/4/2008 tarihli ve 26842 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Seri: XI, No: 29 sayılı “Sermaye Piyasasında Finansal Raporlamaya İlişkin Esaslar Tebliği”nin 24 üncü maddesi ile yürürlükten kaldırılmış olmakla birlikte, ilgililer tarafından ihtiyaç duyulabileceği düşünüldüğünden söz konusu tebliğ web sitemizin http://www.spk.gov.tr/mevzuat/SeriXI_No25.pdf adresinde muhafaza edilmektedir.

bu durumda Seri: XI, No: 29 nolu tebliğe mi çalışmak lazım?
Birde 1.modülde bulunan derslere hangi kaynaklardan bakmak daha iyi olur?

başarılarınızın devamını dilerim...
zeynep kula

Özkan D. dedi ki...

zeynep merhaba
çalışman gereken tebliğ, seri :XI no:29 finansal raporlamaya ilişkin tebliğ.

senin çalışman gereken tek tebliğ, seri:X no:22 tebliğdir.
http://www.spk.gov.tr/mevzuat/SeriX_No22.pdf

1. modül ise cok kapsamlı, bir kitap almanda fayda var tümünü ayrı tebliğlerden calısacağına bunları bir araya getiren bir kitap daha mantıklı

22 NİSAN 2011 YILINDA ARANIZA KATILDIM. BAKALIM SİZE NASIL SÜPRİZLER YAŞATACAĞIM..:) dedi ki...

ÖZKAN BEY MERHABA
YARDIMLARINIZ ICIN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM...
SORU DAĞIMLARI SANIRIM ÖNCEDEN VERİLİYORMUŞ.AMA ŞU ANDA YOK :(
BU SORU DAĞILIMINA ULAŞABİLECEĞİM BİR YER VAR MI ACABA???
ZEYNEP KULA

özkan dedi ki...

zeynep bu kadar eski yazıları değil de yeni yazıları okusan :)
cevabı yazmıstık.

http://finanskariyer.blogspot.com/2010/02/2-spk-lisanslama-snavlarnda-cok-onemli.html

MİHRİBAN TERCAN dedi ki...

MERHABA BENDE MART AYINDA SPK BAĞIMSIZ DENETİM SINAVINA GİRECEĞİM..KONULAR ÇOK UZUN VE AĞIR ÇIKABİLECEK SORULARLA İLGİLİ BİLGİ VERİRMİSİNİZ YADA ÖZETLENMİŞ DERS NOTLARI VARMIDIR. TEŞEKKÜR EDERİM.

spk sınavı soruları dedi ki...

bilgilendirmeler için herkese teşekkür ederim