.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

30 Ekim 2009 Cuma

SPK Lisanslama Sınavlarında değişiklik mi olacak?

sitemizin takipçilerinde ozan bir bilgi verdi, paylaşmak istedim.

iyi akşamlar,

bir aracı kurumda müfettiş olarak çalışmakta olan bir arkadaşımın söylediğine göre spk , lisanslama sınavları için kapsamlı bir yapılandırma süreci yürütmekteymiş ve çalışmanın sonuçlarını kamuoyuyla yakında paylaşacakmış. bunun üzerine spk yı aradım bugün, ancak detaylara hiç bir şekilde cevap alamadım..'evet, çalışmamız var, ocak dönemi kayıt tarihinin açıklanmasıyla duyurulacak' dedi yatkili. başka da bir şey söylemedi.

sınavların zorluğundan yakınan binlerce kişiyi, lisans alamayan çalışanları, zamanını ve parasını bu işe vererek lisansları almış, fark yaratmaya çalışmış insanların hepsini aynı anda memnun etmek çok zor. umarım bulunan yol bu lisansları ayağa düşürmeyecek bir yoldur ve emeklerimiz boşa gitmez.

tebliğde yapılacak değişiklikler şekil itibariyle sınav merkezlerinin sayısının arttırılması veya dönem sayısının çoğaltılması olabilir kanımca. ancak ben daha çok lisansların uygulama alanları ve geçiş dönemine ilişkin değişikliklerin olacağını sanmaktayım, çünkü sorunun kaynağını lisanssız çalışan elemanlar teşkil etmekte, daha doğrusu yıllarca bu lisansı almayı başaramayanlar..

özkan bey, siz de bildiğim kadarıyla ankarada çalışıyorsunuz. çevrenizde bu konu dillenmeye başlamışsa detayları ve beklentilerinizi bizlerle paylaşırsanız sevinirim. ne gibi değişiklikler olabilir, tebliğde belirtilen husular nelerdir gibi..

teşekkürler."


benm bir duyumum olmadı, ama değişecek konularda ozana katılıyorum. Geçiş Dönemi daha yeni uzatıldığı için onla ilgili bir karar beklemiyorum. muhtemelen sınav sistematiğinde değişiklikler olabilir.. Ama geçiş dönemi için ciddi bir yaptırım ümit ediyorum. Bu kadar lisanslı işsiz varken lisans alamayanlar için yıllardır ek süre verilip durulması tamamen lisans alanların hakkını yedirmektir.
Teşekkürler ozan. bildiklerimizi paylaşmaya devam ederiz bu konuda.

6 yorum:

ozan dedi ki...

şunu da eklemek isterim,

bu çalışma kuşkusuz tspakb ile işbirliği içinde yürütülmektedir. tspakb sınav kılavuzlarının hazırlanışından sicil tutmaya, destek eğitimlerine kadar sektörün mutfağında görev yapan ve yerie göre düzenleyici bir konumda da bulunan ağırlığı yadsınamaz bir meslek örgütü.. bu açıdan sorunu en iyi onlar tanımlayabilir ve çözümü bürokrasi zırvalarından arındırabilirler.

tspakb, ocak dönemi için sınav kılavuzlarının çoğunu güncellemiş bulunmakta, ileri düzeyden 4-5 modül dışında.. her zaman olduğu gibi değişiklikler duyurulmuş ve bir iki grafik veya üç beş satır değişikliğe uğramış.

buradan,sınav konularında ve soru şekillerine bir değişiklik olmayacağını çıkarabiliriz.
sınavın zorluk katsayısının arttığı da bilinmekte ve sınavı kolay yapmak hiç bir zaman çözüm olmayacağına göre değişiklikler şekil itibatiyle gerçekleşebilir.

sınav kılavuzundaki '..lisanslama sınavları aksi kararlaştırılmadıkça yılda üç kez..' yapılabilir ibaresini de unutmayalım.

Adsız dedi ki...

Lisans alma konusunda değişiklikler yapılmış. Bugün okudum, buradan ulaşabilirsiniz:

https://www.tspakb.org.tr/tr/DesktopDefault.aspx?tabid=395

Cem

Özkan D. dedi ki...

Cem bu linkte farklı bir şeye rastlamadım, eski bir duyuru olabilr mi?

Adsız dedi ki...

Özkan, yeni lisans belgeleri eklenmiş artı olarak. Sınav sistemi değişmemiş fakat, hangi lisans için hangi derslerin alınması gerekiyor gibi konularda yenilikler yapılmış. Ayrıntılı döküman sayfanın altındaydı.(30 Ekimde güncelleme yapılmış) Şu linkte:

https://www.tspakb.org.tr/tr/Portals/57ad7180-c5e7-49f5-b282-c6475cdb7ee7/LST_DUYURULAR_LISANS_%20TABLOSU.pdf

Cem

Adsız dedi ki...

Siz daha önce okudunuz mu bilmiyorum fakat ben yeni gördüm bunları. Eğer daha önce konusulduysa kusuruma bakmayın.

Cem

Özkan D. dedi ki...

30 ekim sitenin güncelleme tarihi :)
bir yazımızda bahsetmiştik, http://finanskariyer.blogspot.com/2009/08/spk-temel-duzey-ayrmlar.html

çok sevindim yine de ilgine, yeni bakanlar için de hatırlatma olmuş oldu, teşekkürler cem.