.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

29 Haziran 2009 Pazartesi

DİPLOMA YETMEZ




İşte İnsan adlı sitede bir yazı var.
Diploma Yetmez diyor çok haklı..
Peki ne lazım,
sıralamışlar;

Kişisel Özellikler; %34
MezunOlunan Üniversite: %26
yabancı dil: %11
bilgisayar: %9
stajlar: %7
askerlik : %5
yüksek lisans: %8

..

işe girmek için bunlar lazım demişler..
ben pek katılmıyorum, stajların %7den cok fazla bir öneme sahip olduğunu düşünüyorum.
Yeni mezun birininn CVsini süsleyebileceği en güzel şey stajdır.
yabancı dil de okuldan mezun olunca çoğu kişinin anadili gibi konusabldiği bir şey değil, birçok iyi işe yabancı dil olmadan da giriş yapılabilir ama devamı gelmez tabi.

benim listem ise işe girerken değil, işe girdikten sonra, kariyerinizde ilerlemeniz için sahip olunması gereken özellikler.. ( ben bugüne kadar şirketlerde calıstım, sınavla yükselme olanağı olan banka vs kurumları kastetmiyorum aşağıdaki sıralamamda)

Kişilik karakter :%50
Mesleki bilgi : %30 (meslekle ilgili yabancı dil, bilgisayar bilgisi, yüksek lisans herşey dahil)
İyi bir referans: %10
Kısmet: %10

..

askerliği saymadım zaten eninde sonunda kalkan bir engel.
mezun olunan ünversitenin adı bile geçmez iş hayatında ilerlerken.. gerekn bilgi birikimine sahip ve kişilik olarak uygun iseniz çok iyi pozisyonlara sıçrayabilirsiniz...
Kişilik karakter yerinde olmadıktan sonra, ekip bilincinden yoksun, dürüstlükten uzak çıkarcı ve dedikoducu olursanız başta göz boyayan tüm özellikleriniz zamanla insanların gözünde bir hiç olacaktır..
..
tabi en iyi hücum savunmada başlar(dimi ayhan),
ne kadar iyi bir işte başlanırsa iyi yerlere gelmek o kadar kolay olur.
demekki başa dönüyoruz, işe girişte önemli olan yabancı dil ve iyi bir üniversteden mezun olma konusu çok önemli..

Hiç yorum yok: