.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

26 Haziran 2009 Cuma

KPSS 2009 haftası

Bu hafta sonu KPSS ile geçecek.
Her yıl olduğu gibi bu yıl da son anda girmekten vazgeçmiştim.
Alanımda çok önemli yerlere gelinebiliyor KPSS sayesinde.. (hesap uzmanlığı, kaymakamlık, gelir kontrolörlüğü vs.)
ama özel sektörden yana başladık, önemli olan bir yolda en iyi şekilde ilerlemek, kafayı bulandırmaya niyetim yok. (simit sat memur olma diyen bir kardesm var, bgd)
neyse konumuz bu değil,
doğrudan işe giriş sağlayan ve lise / yüksekokul mezunlarını ilgilendiren KPSS B sınavı cok yerinde, bir devlet dairesinde odacı olan tanıdığım da var bu sınavla, SPK da asistan olan da..
Bu kadar kalabalık bir ülkede tabi ki eleyici sınavlar olacak.
KPSS A grubu ise, yine kurum sınavları için bir basamak, kurumların (gelirler, maliye, spk vb) açtığı sınava giren kişi sayısı kafadan sınırlanıyor. onlara da 5000 kişi yerine 50 kişiyle muhatap olma fırsatı oluyor. Çok uzun bir yol bu, KPSS de A grubundan en az 85-90 puan alacaksın, sonra bir kurum sınav acacak, onu kazanmak için insanüstü calısacaksn, sonra mülakat(torpil maalesef, a pardon, referans).. Zor tabi imkansız değil, KPSS den 100 alıp kurum sınavlarında kalem oynatamayanlar da oldu.. ama bu bir yoldur, zor yolu seçenler de sonunda daha fazla getiri elde ederler..

peki,
bir öğretmen neden bu sınava giriyor.
devlet eğitim fakültesini bitirip öğretmen ünvanı verdiği birine bir de sınav şartı koşuyor.
ben eğitim verdim de bakalm bir de sınavı gec diyor, ingilizce ögretmenine kazık matematik soruları soruyor.
ha denilebilir ki, bu sınav olmasa ögretmen fazlası olur..
bu bir politikadır, uzun vadeli.. (uzun vadeli politikaları sevmeyiz)
zamanında bu kadar ögrenciyi almazsın,
öğretmenliğin puanı yükselir, az ve kaliteli ögretmen olur.
cogu kşi bunu tartıssa da ben öss nin zekayı da ölçen bir sınav olduğunu düşünüyorum.
ÖSS puanlarından düz mantıkla hareket edersek,
çok zeki insanlarımız doktor oluyor.
az zeki insanlarımız öğretmen oluyor. nesil yetiştiriyor.
ögretmenliği öss ile ayağa düşürdük, şimdi kpss ile sıvıyoruz.

sınavda başarılar..
(sınava girecek yakîn tanıdığım naz ve asker arkadasım ilhan, başarılar:)
..
yazıdaki "zeki" kavramı sadece ÖSS puanından yüksek almaya bir "atıf"tır, ironidir, kızılmaya.
..

1 yorum:

Naz dedi ki...

Eğitim, çözümdür, aydınlıktır; eğitimcinin yolu karanlıksa; sözkonusu eğitim yetiştirdiği(!) öğretmeninin birikim ve gönüllülüğünü değil, 10 yıl önce aldığı bir dersten ne kadar hızlı ve doğru soru işaretleyebildiğini sınayan bir devletçe planlanıyorsa, memleketin her tarafında belli branşlarda açık varken ısrarla atamalar zorlaştırılıyorsa; o devlete eğitimci olmamak lazım belki de...Daha "oldum" demeye çok var, ama ben işte olmaya aday bir eğitimciyim, tüm arkadaşlarıma sınavda başarılar, Özkan dileklerin için teşekkürler...