.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

24 Haziran 2009 Çarşamba

spk sınavında başarı oranı

spk ile başladık onla devam ediyoruz.
SPK 2009/2. dönem sınav sonuçları 19 haziranda açıklandı
(ben de bağımsız denetim lisansına girdim, üç dersten de başarılı olduğum halde 70 yerine 68,33 ortalamam var, bir dahakine denetim modülünden ortalama yükseltirim diye düşünüyorum)

SPK her sınav sonrası olduğu gibi yine modül bazında ve genel bazda başarı istatistği yayınlamış.
İncelenecek olursa en dipte lisans alma başarı oranı %4,60.. içler acısı bir rakam.
Ancak bu biraz aldatıcı, çünkü coğu kişi bir sınavda lisans almıyor.. bir kaç sınavda tüm dersleri veriyor. Dolayısıyla su an başarısız görünen bir çok kişi diğer sınavlarda kalan dersleri verip lisansını alacak.. (bana kalırsa başrı oranı genelde %80-90 larda.. bir kre sınava giren insan eninde sonunda o lisansı alıyor.. toplanmda 3 - ila 8 dersi 4 yılda vermeyecek kaç insan var ki? )

o yüzden ders bazında başarı oranı daha önemli ki, o da %17..
derslerin içinde başarı oranı en düşük olan ders, bağımsız denetim lisansının ilk dersi olan FİNANSAL SİSTEM SERM.PİYASALARI ve SER.PİY.MEVZUATI. 1334 kişi bu dersten sınava girmiş.. 45 kşi dersi geçmiş.. (biri de benim : ) başarı oranı %3,37..
oysa bu dersin her konusu ile ilgili bir SPK tebliği var sadece bunlar okunarak bile geçilebilecek br ders..
başarı oranının en yüksek olduğu ders ise kurumsal yönetim derecelendirme lisansının dersi olan KURUMSAL YÖNETİM.. başarı oranı %62 !!!!
Eylül ayı sınav başvruları temmuzda..
bazı lisanslama dallarıyla ilgili ayrıntılı yazılar yazacağım yakında..
yol gösterici.. (gürhan beyin dikkatine :)

12 yorum:

GüRhaN dedi ki...

dikkat!sınav eylül de.

supertramp dedi ki...

merhaba;spk kayıtları nezamn başlıyor?birde benim şu anda hala okulum devam etmekte(anadolu üniv.işletme)aynı zamanda şimdiden ileri düzey lisans almak istiyorum.bana yardımcı olursanız sevinirim.

Özkan D. dedi ki...

arda spk sınavları her yıl ocak mayıs ve eylül ayında genelde ay sonuna yakın yapılır.
her sınavın basvurusu iki ay öncesinde başlar..
örneğin eylül sınavı başvurusu için 10 temmuzdan itibaren SPK internet sitesini takip etmeye başla.
SPK sınavına girmek için üniversiteyi bitirmiş olmaya gerek yok. Ancak tüm dersleri verdikten sonra lisansı almak için 4 yıllık üni. dipoması gerekir. Öğrenciyken lisanslama sınavına girerek en azından birkaç dersi halleder sonra rahat edersiniz.
Sitemide de spk sınav basvuruları calısma ipuçları vs yer alacaktır

supertramp dedi ki...

teşşekür ederim.ben sınavları 3'e ayırmayı düşünüyorum nesolsa önümde 1-2 sene var bitirmeme bu arada da almayı düşünüyorum.ancak okuduklarıma ve bilgi edindiklerime göre hazır alabilioken ileri düzeyi almayı planlıyorum?

Özkan D. dedi ki...

Rica ederim.
ileri düzey almak tabiki daha mantıklı, sebeblerini şu yazımızda detaylı açıkladık.
Lisansı toplamda 2-3 sınavda çok rahat alabileceğinizi düşünüyorum.
Çalışma yöntemleri konusunda yardımcı oluruz elimizden geldiğince.

supertramp dedi ki...

evet yazınızı okumuştum ondan da esinlenerek zaten araştırmalara başladım.Bana kitap konusun da yardımcı olurmusunuz?Gazi İleri Düzeyi daha iyi diyolar ama tam bilmiyorum bide tabiki 'tspakb' sitesinde yer alan notlar var.

Özkan D. dedi ki...

ben sınava girdiğimde gazi dısında kitap yoktu,
gazi yayınları benim nefretimi kazanacak derecede basit ve sadce ticari kazanç ugruna yazılmış bir kitap. içeriğinin nerdeyse tamamı copy-paste.. onun copy past yaptığı yerleri orjinalinden çalışın derim, TSPAKB sitesinden.. tek kaynak odur. gazi yayınevini soru çözmek için kullanabilirsiniz.
Akademi yaynları da modül modül veya derslerin topluca yeraldığı kitaplar çıkarmıstır, ben denemedim ama iyi izlenimler duydum.
anahtar , TSPKAB sitesindeki notlar + SPK internet sitesindeki geçmiş yıl soruları.
Bunları detaylı yazacağım sınav basvurularından sonra..

supertramp dedi ki...

merhaba;ben eylül sınavı için başvuru yaptım şimdi ilk sınavımda 8 dersi vermem mümkün değil bunun yerine 3 ya da 4 ders vermeyi düşünüyorum bunlar hangi dersler olabilir?

Özkan D. dedi ki...

herkesin ilgi alanı ve yeteneği farklıdır.
sınav konuları spk internet sitesinde ayrıntılı yazıyor, gözüne kestirdiğin 4 dersi verebilirsin.
Ben bana kolay gelen 4 ünü sayayım,

Genel Ekonomi
Menkul Kıymetler
Analiz Yöntemleri
Muhasebe denetim..

hilal dedi ki...

Merhablar spk sınavına girip bireysel müşter temsilciliği belgesini almak istiyorum ama 6 dersi bu sene içinde vermemem daha kolay verebileceğim 3 ders söyleyebilir misiniz rica etsem

Adsız dedi ki...

merhaba ben eylüldeki spk temel düzey sınavına girmeyi düşünüyorum peki sınavdaki tüm dersleri tek bi seferde geçmem mi gerekiyo ??yani ilk girdiğimde 4 dersi versem sonrakinde de 4 ya da 5 dersi geçsem oluyomu

Özkan D. dedi ki...

evet olur