.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

26 Mart 2010 Cuma

BAŞARILAR

27-28 MART 2010 SPK LİSANSLAMA SINAVLARI


Anketimizde oy kullanan 152kişiden 99 tanesi, 25 soruluk 4 şıklı testte 15 doğru yapmak, 40 soruluk 5 şıklı testte 24 doğru yapmaktan kolaydır demiş.
Demekki yeni sınav sistemi çoğu kişiye daha kolay göründü,
iyi başladı iyi gitsin o zaman,
bu hafta sonu SPK Lisanslama Sınavlarına Girecek Tüm Arkadaşlara SONSUZ BAŞARILARRRR !!!!

Malum sınav sistemi değişti, sınavdan sonra izlenimlerinizi bizimle paylaşmanızı rica ederim.

13 yorum:

Nilüfer Ebru dedi ki...

Merhabalar,
Ben sadece denetim dersinden sınava girdim ve açıkçası eski sorulara nazaran daha kolay geldi bana sorular,25 soru ve 4 şık olması da son derece isabetli bir değişim olmuş,umarım herkes umduğu sonucu alır.Herkese iyi günler dilerim,sevgilerimle

dogan dedi ki...

slmlar.

ben de yarın sınava giricem.

sınavın zorluk seviyesine ilişkin bugün temel düzeyden ve bagımsız dentımden sınava giren arkadaşlarımla konustum da onlar hemen hemen aynıydı dedileri. bir değişiklik göremedik dediler.

belki 4 şık olması kolay gelmiştir.

görüşlerini paylaşmanızı bekliyorum sınavın içerik ve zorluk derecesine ilişkin.

Kuzey dedi ki...

bende yarın İleri düzey sınavına giriyorum çok strea yaptım son gün olunca :s herkese başarılar dilerim bugün sınava girenlerin yorumlarını bekliyorum eski sorulardan çok sormuşlar mı sormamışlar mı bilgilendirin lütfen

saygılar.

Adsız dedi ki...

Eskiye göre sorular çok çok basitleştirilmiş. Soru kalitesini artırma amaçları yalan olmuş. Ben türev araçlara girdim bugün, kısa kısa tanımlar, küçük hesaplamalar vardı. Zorlayıcı, adayın analiz, algılama yeteneğini ölçecek derecede soru yoktu. Bildiğiniz MEB mantığı, ezber üstüne sorular hazırlamışlar. Enteresan olan, bana mı öyle geldi bilmiyorum ama, sorular da birbirine çok benzerdi. Artık bana sınavın amacı şu geliyor, biz herkese lisans verelim, nasıl olsa şimdilik gideri var, bu arada da iyi kaynak yaratmış oluruz. SınavıN MEB'e verilmesini de böyle yorumluyorum. Üniversitelerdeki salon başkanları, gözetimciler o kadar yararlanmışken, sıra MEB öğretmenlerine geldi. E tabi, öğretmenlere dönem dönem iyi bir ek gelir olacaktır bu değişiklik. Kötü olan, MEB'teki bu öğretmenlerin, sınav kültüründen yeterince nasibini alamamış olması, öğrencilere ilköğretim öğrencisi gibi davranmaları, sınav sırasında ileri geri, yüksek sesle, hiç çekinmeden, rahat rahat muhabbet etmeleri.. Yazık olmuş, bu sınavların yüzünden, insanlar pek bir şey öğrenemeyecekler, çünkü çok çalışmak zorunda hissetmeyecekler kendilerini. O kadar lisanslı insan ne yapacak bilmiyorum. İş mi var o kadar, ahım şahım paralar mı veriyorlar sanki, çok mu pozisyon açığı var. Hayır yok, dahası, piyasaya bir dünya niteliksiz eleman katılmış olacak. Bir lisansın kalitesi bu kadar mı düşürülür. Hiç mi CFA'yı örnek almazlar. Benim fikirlerim bu yönde. Lisanslar, daha önce de pek bir şey ifade etmediği gibi, önemini artık daha da kaybetmiştir.

Cem

ozn dedi ki...

slm

vedat akgirayın amacı da belli oldu. havuzdan soru sorulmayacak diyordu,havuzda yüzdürmüşler milleti. lisanslı işsizler de eyleme spk nın devrimci başkanı vedat akgirayın evinin önünde başlar.. radikal değişiklik dediği lisansı herkes vermekmiş.

Kuzey dedi ki...

neden bu kadar bencilsiniz anlamıyorum. siz aldınız diye başkaları almasın mı ?

Adsız dedi ki...

alın beyefendi alın, siz de alın. Benim lisansları da vereyim size, benim için pek bir önemi yok, çalıştığım iş yerinde hiç kimsenin taktığı bile yok bu lisansları. Bir hafta çalış hepsini alırsın diyorlar. İş lisansla bitseydi, ne güzel olurdu.
Hiç de bencillik yaptığımı düşünmüyorum. Mesele herkesin lisans alma meselesi değil, amma da gözünüzde büyütmüşsünüz, mesele, bu lisansların bir kaç yıla kadar topluca iptal edilecek olamalarıdır. Ahan da buraya yazıyorum. Eğer ben bu yetkiye sahip olsaydım, 2 gün daha beklemezdim.
Bencillikmiş :) akşam akşam güldürdünüz beni. Alın beyfendi alın, ne gözüm olacak sizin lisansınızda, valla benim lisansları da vereyim. Sanki sizin yapacağınız işte gözümüz var. Burada bu lisansların kalitesinin ne kadar düştüğünü, yerlerde olduğunu tartışıyoruz. Sınavların gerçek bilgi, birikim ve becerileri ölçmediğini konuşuyoruz. Gooogle'da CFA sınavlarını araştırın biraz da lisans nasılmış, nasıl olurmuş bir görün. Neyi tartışıyoruz ki, dünyada Türkiye dışında HİÇ BİR YERDE geçerliliği olmayan SPK lisanslarını tartışıyoruz. Hah. Kullandığınız ehliyet bile bu lisanslardan daha değerli. Koskoca devletin SPK'nun amacı herkesi lisans sahibi yapmak değil, alanında becerikli uzmanlar yetiştirebilmek, bu kişileri seçmektir. Aslına bakarsanız, bu durum sadece lisans kalitesini düşürmek değil, aynı zamanda hem finans alanında çalışan uzmanlara saygısızlık, hem de mesleği ayaklar altına almaktır.
Sizin gözünüz boyanmış. Nasıl olsa, niyetiniz varsa, piyasaya girdiğinizde, o lisansların hakkını tek tek ararlar sizden, siz merak etmeyin. Ben ortaya konuşmuş olayım. Piyasanın içinden biri olarak, görüşüm şudur, o lisans bu lisans alacağım derken heba olmayın, hepsi hikaye, hepsi formalite. Gidin, adam akıllı, işi, bileninden öğrenin. Stajlar yapın, piyasalarda işlem yapın. Siz alanınızda uzmanlaştıktan sonra, kimse lisans misans bakmaz merak etmeyin.
O kadar bu lisansları savunacağınıza, azıcık yapacağınız mesleği, alanı savunun. Birazcık, bu mesleği önemseyin. Lisansmış, peh, peh. Siz bu kafada olduktan sonra, SPK ya daha çok kazandırırsınız. Ver 125, al 125, ver 150, tut 150. Lisans almaya aday sayısı da artıyor her geçen gün ne güzel, piyasadan iyi para çekme yöntemi.
Bencilmişiz :) hah. Biraz mesleki etik kazanmış bir insan, benden pek farklı konuşmayacaktır.

Cem

Özkan D. dedi ki...

forumlardan bir yorum (buna benzer çok yorum var)
"Soru sayıları ve şıkların düşürülmesi sınavı öncekilere oranlara kolaylaştırmış. bence bu dönem epey lisans alan olacak. Sınav kitapçıkları gazete kağıdıydı resmen işatelerken yırtılıyor, kurşun kalemi silerken yazılar komple siliniyordu"

..
şimdi spk lisanslama sınavlarında biçim ve öz değişti, ama değişiklik kolay-zor'dan ziyade cem'in söylediği gibi bilgi ölçme üzerinde yoğunlaşmalıydı. adaylara da tavsiyem, bu lisansı nasıl kolay alırım demek yerine bu lisansı alırken neler öğrenmiş olurum, lisans aldığımda lisans alamayanlardan ne gibi farklarım olduğunu anlarım/ispatlarım. zira sınavların değişmesi ve basitleşmesi insanları daha çok değil daha az çalışmaya teşvik edecektir.
devlet yine yine yine az çalışanla çok çalıan arasındaki farkı az çalışan lehine kapatmıştır.bknz

tabi ben bu kez sınava girmedim, genel görüşlere göre konustum.

bu arada spk bağımsız denetim lisansı için ders verdiğim iki mali müşavir arkadasımı hiç birşey belli olmadığı için eski sınav sistemi değişmemiş gibi hazırlamıştım, gayet güzel geçmiş sınavları, demekki, soruların beklendiği yerler dışında geldiği pek olmadı.

ozan dedi ki...

slmlar,

bugün ielriden de eksikleri vererek aldık lisansı.bugün sınava girenler olduysa,ileri düzeye, sınav çok kolay değildi. vergi ve genel ekonomi kolaydı.menkul kıymetler ve ulusal piy. aynı gibiydi onceki dönemlerle.

şimdi bakınca, sadece türev modülleri çok kolay olmuş, söylenenlere göre. bağımsız denetim aynı,ileri hemen hemen aynı.. demek ki türev personeline ihtiyac var sektörde.. ben buna yoruyorum bunu..

sizler de düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Adsız dedi ki...

Merhabalar,
Öncelikle herkese geçmiş olsun.Öyle bir sınava girdik ki; bir daha yapılıp yapılmayacağı yada kimin yapılacağı belli değil.Öyle bir sınava girdik ki; belgesi davalık kim den lisans alacağımız belli değil.Öyle bir sınava girdik ki; alacağımız lisans çalışmak istediğimiz yerlerde zorunluluk değil.Öyle bir sınava girdik ki; iki sınav arasındaki tutarsızlık önce girenlerin emeklerine haksızlık edilecek seviyede.
MUSTAFA

ozn dedi ki...

slm.

memurlar.nette bi arkadaş link vermiş şikayet,öneri için.

ben de yazdım yolladım ne düşünüyosam.ne gözetmenler işini yaptı adam gibi, ne sorular kaliteliydi..abuk sabuk bir sınav döneminden geçtik.spk başkanı herkese lisans vererek şaha kalkacağını düşünüyor herhalde piyasaların.

lütfen siz de şikayetlerinizi yazın da,kamuoyunda bir tepki oluştuğunu bilsinler en azından. bilinçli olmak çok önemli bu noktada.

sevgili özkan, senden de bu mevzuyu şikayetçi öğrencilerine ve sistemin geldiği noktada sitemleri olan arkadaşlarına iletmeni istiyorum.

bu faydalı blog bu konuda da ön ayak olabilir bazı şeylere.

işte link;


http://www.spk.gov.tr/apps/BilgiEdinme/oneri.aspx


lütfen üşenmeyin yazın..

Kuzey dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Kuzey dedi ki...

Cem Bey,
yazınızı yeni gördüm o yüzden geç cevap veriyorum. İlk olarak şunu belirteyim ben üniversite son sınıf öğrencisiyim. öğrencilik dönemimde uzun dönem banka stajımda var aracı kurum stajımda var. yani bu iki kurumda yapılan işlerden bir haber değilim. Borsayı teknik analizi çok sevdiğim için ekonomiyi çok yakından takip ettiğim için aracı kurumda kariyer yapmayı tercih ettim inşallah ta olucak.

Siz benden daha iyi bilirsiniz bu kurumda çalışmak için nelerin gerektiğini ama ben de sizin kadar iyi biliyorum o yüzden bu lisansı istiyorum.

Sizden başka bu lisansı alanların olması sizin işinizi zorlaştırmaz aksine tecrübeniz ile her zaman tercih edilirsiniz bunu da siz benden daha iyi bilirsiniz.

Anlaşılan içinizde bir korku var ki bu kadar bozuluyorsunuz bu duruma. ama korkunuzun bi anlamı yok.

Bu arada türkiye de yaşadığımıza göre ben de türkiye de çalışmak istediğime göre CFA falan beni pek bağlamıyor ben lisansı alayımda bi kenarda dursun bi gün lazım olur mantığı ile almıyorum ekmek paramı kazanmak için istiyorum. Bu işi de arkadaşlarıma bildiğim kadarıyla öğretmeye çalışıyorum.

Lisansın çok ayağa düştüğünü söylüyorsunuz o zaman sizin mantığınızla hareket edersek ÖSS KPSS ALES ÜDS SMMM vs. bir sürü sınavda olmasın olmasın her sene kaç milyon kişi başvuruyor bu sınavlara gene bunlarda ayağa düşmüş mü oluyor ?? Kimse üniversiteden mezun olmasın dimi yeterince mezun var zaten kimse mali müşavirde olmasın yeterince ondan da yok mu ??

Sizin biz gençlere örnek olup tavsiyeler vereceğinize ona buna çamur atıp ukala ukala konuşuyorsunuz.

Bu arada son bir bilgi daha vereyim size. sınavım genel olarak kötü geçti. 8 dersin 8 ini de geçeceğimi düşünüyordum ama sanırım geçeceğim ders sayısı 3 ü geçmeyecektir.

Şimdi istediğiniz yerinizle gülebilirsiniz.

Saygılarımla.