.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

29 Mart 2010 Pazartesi

NİHAYET SPK SINAVLARI YAPILDI? PEKİ NASIL?

SPK LİSANSLAMA SINAVLARINDA SİSTEM DEĞİŞİKLİĞİ HAYAL KIRIKLIĞI MI YARATTI?

yapıldığı tarihten bu yana en karmaşık en bilinçsiz SPK sınavları geride kaldı. Dünyanın hiç bir yerinde böyle bir düzen yoktur. Öncelikle ocak ayında her yıl sınav olurken, bu yıl şubat ortasına kadar bırakın sınav yapılmasını, insanları adam yerine koyup bir açıklama bile yapmadı ilgililer. oradan buradan hafiyelik yaparak buralarda insanları bilgilendirmeye çalıştık.
Ben ve benim gibi halka açık şirketlerde yani sermaye piyasası kurumlarında çalışan arkadaşlarım da bilir ki SPK'nın en büyük baskısı "kamuyu bilgilendirme" üzerinedir, ancak kendileri kamuyu bilgilendirme konusunda, dahası ortada bir problem varken bu krizi yönetme konusunda korkunç başarısız davrandılar. Sınava hazırlanan kurslara para döken onlarca insanın motivasyonlarını bozdular.

SINAV SİSTEMİNDE OLUMLU GELİŞMELER BEKLERKEN, ACABA HERŞEY RANT KAVGASI MI DİYE DÜŞÜNMEDİK DEĞİL


Anadolu üniversitesinden sınavlar alındığında bu alanda Türkiyenin en başarılı kurumundan bu iş neden alınabilir diye düşündük? birincisi maddi gerekçelerdi, tarafların maddi konularda anlaşamamış olması normaldir, ancak bu sınavı verdikleri kurum olan TSPAKB ne kadar muktedirdir bu işe acaba derken sınava giren arkdaşların yorumları korkuların boşa çıkmadığını gösterdi. kimilerinin işine gelse de, eskiye oranla kolay sorular, ilgisiz dahası öğrencilerin dikkat dağınıklığına saygısız topuklu ayakkabılı gözetmenler, dahası bir sonraki sınavın ne zaman olacağını kurumun dahi bilmemesi,
verin arkadaşım herkese bu lisansı, para yatıran alsın belli aralıklarla da eğitime alın, bir para daha yatırsın.
Türkiyenin en saygın lisanslarından biri bu kadar ayağa düşürülmez.
Umarım sonraki dönemlerde bizim buradan övgüyle bahsedeceğimiz gelişmeler yaşanır, yine de SPK bu ülkede işini layıkıyla yapan kurumların başında gelir.

sınavların kalitesine katkı elinizdedir, lütfen eksik gördüğünüz en ufak noktayı bile şu linkten lisan-ı münasip ile yetkililere bildiriniz,
http://www.spk.gov.tr/apps/BilgiEdinme/oneri.aspx


6 yorum:

Ebru dedi ki...

Merhabalar,
Söylediklerinize tamamen katılıyorum,Açıkçası yeterli çalışmayı yapamadığım için sadece yeni sistemde gelecek sorularla kendimi deneyeyim mantığıyla girdiğim sınavda soruların beklediğim gibi gelmemesi hatta ve hatta bana göre çok daha kolay gelmesi beni çok şaşırttı.Evet ben iyi olduğum bir dersten girdim ama bu sınav kulağımın ardında kalan bilgilerle de geçebileceğim bir sınav olmamalıydı.Belki ortalamam için yeterli olmayacak ama neticede çok çok basitti.Lütfen bu sınav da yatır parayı al belgeyi işine dönmesin.Adına yakışmayan bir sınav oldu.Düşüncelerimi verdiğiniz linke de atacağım.

Tşk ederim

ozn dedi ki...

slmlar,

özkan ilgin için çok teşekkür ederim. bilinçli arkadaşlara da teşekkürü borç bilirim.bu lisansın peynir ekmek gibi dağıtılması bizlere çok büyük saygısızlıktır. emeklerimizi boşa çıkarmaktır.

ben de oraya üslubu düzgün bir biçimde endişelerimi belirttim. inşallah sonucunu görürüz..

herkese iyi çalışmalar.

Özkan D. dedi ki...

Şimdilik bağımsız denetim sınavına bakabildim, açık ve net..
yapılmış en kolay sınav.
özellikle benim ve herkesin zamanında anasını ağlatan muhasebe standartları modülü şaka gibi tek kelimeyle.

TUĞRA AKCANLI dedi ki...

TUĞRA AKCANLI
MERHABA ÖZKAN BEY
Öncelikle tam 2 aydan beri ileri düzey lisans lisansı alabilmek için günde 7-8 saat TSPAKB ın 1400 sayfalık ders notlarına çalıştım. tüm ince ayrıntılara kadar çalıştım.Açıkçası bu sınava ilk kez giren biri olarak sınavın BU KADAR KALİTESİZ BU KADAR ANLAMSIZ olabileceğini tahmin etmiyordum. Emeklerime yazık. bilgi ölçen bir sınav her yerden eşit orantılı sorular sorar. Ama 5 sorunun sadece 1 formülden yapılacağı sorular vardı bu sınavda. o tek formülü bilen insan bu 5 soruyu yapacak bilmeyen ise yapamıcak yazık günah.Benim ders durumum doğru olarak şöyle SPK mevzuatı:19 doğru Genel ekonomi:18 M.Kıymet ve diğer araçlar:19 İlgili vergi mevzuatı:14 Ulusal ve u.arası piyasalar:17 analiz teknikleri:22 finansal yönetim:20 muhasebe:15
Ayrıca ilgili vergi mevzuatı modülünden B grubu 18 ya da A grubu 8 inci soruda hata var gibi geliyor.Çünkü 1.1.2006 öncesi veya 1.1.2006 sonrası diye bir süre vermemiş sorunun cevabı muğlak bir bakabilirmisiniz? ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.

Özkan D. dedi ki...

Tuğra Bey merhabalar ve teşekkürler güzel paylaşımınız için.
Notlarınız gayet güzel vergide 14 değil de 15 doğrunuz olsa 72,50 ortalama ile lisansı alıyosunuz,
gerçekten müthiş..

bahsettiğiniz soruda 2006dan önce olup olmadığını açıklamaları gerekir tabi, tspakb notlarında bile o şekilde anlatılıyor. buradan bir itiraz yapabilirsiniz ( bu soruyu yanlış yaptıysanız tabi..)

ama düşününce, 2006dan önce diye ekstradan açıklamadğına göre 2006dan sonra yani güncel durumu düşünmemiz gerekir. kaldı ki 2006dan önce elimizde bulunan bir hisse senedini 3 ay içinde elden çıkarmamız yeterliydi vergiden muaf olmak için.
soruda direkt yıl sormuş.

Burcu Yeşilgül dedi ki...

herkese selamlar,
bende spk ileri düzey sınavıyla ilgilenenlerdenim. Bu sürece yeni dahil oldum. Açıkcası sistem değişir değişmez sınava girmek istemedim. Bu sebeple bir sonraki sınavı bekliyorum. Ama bir sonraki sınavın ne zaman olacagını bilmiyorum. Geçtiğimiz yıllarda sanırım Mayıs'ta olmuş. Bu sene biraz daha ileri atılır diye tahmin ediyorum.