.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

6 Mayıs 2010 Perşembe

CMA sınavlarından sonra belgeyi almak

Merhabalar,
Nisan ayı itibariyle sertifika almaya hak kazandım
Türkiye'de bu sertifikaya sahip 43 kişiden biri oldum :)

Sertifika süresince yapılması gerekenler:
- ICMA'ya üye olmak (üyeliğin her yıl yenilenmesi gerekiyor)
- sınavlara girme hakkı satın almak ve 2 sınavı başarı ile geçmek (eskiden 4 sınavdı)
- eğitim durumunu belgelemek
- iş tecrübesini belgelemek
yukarıda saydığım 2, 3 ve 4. maddeleri istediğiniz sıra ile yapabilirsiniz

Eğitim durumunu belgelemek nasıl olur diye merak edebilirsiniz.
Üniversiteden alacağınız resmi tanscripti ICMA gönderiyorsunuz, onlar da geçerliliği olan bir okul olup olmadığınıza bakıyor. YÖK'ün tanıdığı üniversiteler için bir problem olacağını zannetmiyorum. Zaman zaman yanlışlıklar da olmuyor değil. Geçenlerde ODTU'nün transcriptini ilk kabul etmemişler ama bir iki defa yazışınca sorun halloluyor.

Peki iş tecrübesini nasıl belgelemek gerekiyor?
İşyerinizle ilgili bir form dolduruyorsunuz, gönderiyorsunuz. Onlar bu formu değerlendiriyorlar gerektiğinde araştırmaya bile girebiliyorlar. Burada da çok sorun çıkacağını zannetmiyorum

Problemlerle karşılaştığınızda emaillarla konuyu çözümleyebiliyorsunuz.
Önemli olan sınavları vermek.

yusuf
smmm, cma

4 yorum:

Özkan D. dedi ki...

umut verici bir bilgi,

"IMA International istatistiklerine göre Mart 2010 itibarı ile bu sayı yaklaşık 45 olmakla birlikte değişik seviyelerde sınavları geçmiş 240'ın üzerinde aday sertifika alma yolunda ilerlemekte ve CMA sayısı hızla artmaktadır. Türkiye'den sınava giren adayların geçme oranı %70'tir"

hep diyorum, bu tip sınavlar eleme değil bilgi ölçme amaçlı, yani sistemli çalışma sonuç getiriyor.
türkiyede bir spk, bir smmm staja başlama sınavlarına bakın, başarı oranı %5 in üzerine zor çıkıyor.

Mehmet Yazgan dedi ki...

Merhaba,

Bir firmanın finans departmanında çalışıyorum ve CMA sertifikası almayı düşünüyorum, ancak şu her sene kredi toplama meselesi kafama takıldı. Sertifikayı aldıktan sonra bir de aktif tutmak için sürekli uğraşmak gerekecek. Gerekli krediyi toplayamazsak mesela 5 sene, bu sertifika iptal oluyor mu? Kredi toplamak zor mu?

Saygılar.

Özkan D. dedi ki...

Yusuf Bey'in CPE puanları toplama ile ilgili yazısı şu linkte,
http://finanskariyer.blogspot.com/2009/12/cma-cpe.html


iptal ile ilgili sorunuza da o cevap verir sanırım.

owner dedi ki...

Belli sayıda CPE puanları toplamak sertifikayı aktif tutmak için gerekli. Sertifikayı aktif tutmak için yıllık aidatı da ödemek gerekli. Bu iki şartı sağlamadığınız takdirde sertfika iptal olmaz, uyku moduna geçer. Ne zamanki toplamanız gereken CPE'leri toplarsınız ve aidatı düzenli ödersiniz, sertifika yeniden aktif hale gelir