.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

3 Mayıs 2010 Pazartesi

KİMLER SPK İLERİ DÜZEY LİSANS ALMALIDIR?


SPK İleri Düzey Lisansı olanlar hangi işleri yapabilir? diye de sorabilirdik.
Sınav klavuzunda da belirtildiği gibi aşağıdaki meslekleri icra edecek kişilerden İleri Düzey Lisans gerekmektedir.
.
(a) Portföy yöneticisi,
(b) Portföy Yönetim Şirketlerinin Yönetim Kurulu Üyeleri,
(c) Araştırma uzmanı,
(d) Yatırım danışmanı,
(e) Kurumsal finansman uzmanı,
(f) Müfettiş, iç kontrol elemanı, teftiş kurulu başkanı ve yöneticileri,
(g) Yöneticiler (İhtisas personelinin görev aldığı birimlerin, bağlı bulunduğu tüm
kademelerdeki yöneticiler ile bu birimlerde, yönetici ile ihtisas personeli
arasındaki kademelerde görev yapan personeldir).
(h) Serbest yatırım fonlarının, garantili yatırım fonlarının ve koruma amaçlı yatırım
fonlarının portföy yönetimini üstlenecek yönetici şirketin yöneticileri, fon kurulu
üyeleri, portföy yöneticileri, fon denetçisi ve iç kontrol birimi çalışanı,
(i) Payları borsada işlem gören ortaklıklarda, ortaklığın sermaye piyasası
mevzuatından kaynaklanan yükümlülüklerinin yerine getirilmesinde ve kurumsal
yönetim uygulamalarında koordinasyonu sağlamakla görevlendirilen personel,
(söz konusu personelin “Sermaye Piyasası Faaliyetleri İleri Düzey Lisansı”na ve
“Kurumsal Yönetim Derecelendirme Uzmanlığı Lisansı”na sahip olması
zorunludur)
(j) Varlık finansmanı fonlarının fon kurulu üyeleri,

Gördüğünüz gibi finansal kuruluşlarda gözde meslekler için ileri düzey lisansınız olması şart,
temel düzey ile de bir çok kaliteli pozisyonda görev alabilirsiniz.
Unutmayalım, ileri düzey lisans alanlar aynı zamanda temel düzey lisans da almış sayılırlar.
neden ileri düzey lisans adlı yazımızı tekrar okumanızı öneririm.


3 yorum:

OnuR dedi ki...

burdan şunu anlayabilir miyiz: Halka açık şirketlerde örneğin iç kontrol müdürü/yöneticisi olanların ileri düzey alması gerekiyor. Doğru mudur, yoksa bu kriter (iç kontrol departmanı) sadece finansal kuruluşlar (banka, aracı kurum vs.) için mi geçerlidir?

yasemin dedi ki...

merhaba,

ben bir patent firmasında marka vekili olarak çalışıyorum ancak sektör değiştirip finans alanında kariyer yapmak istiyorum. 2004 yılında iktisat bölümünden mezun oldum. ileri düzey lisanslama sınavına girmek için çok mu geç kaldım acaba? ya da bu saatten sonra bu alanda iş bulmam zor mudur? yardımcı olursanız sevinirim.

Serhat dedi ki...

Özkan bey site için çok teşekkür ederim. Bazı insanlar bu sertifikanın bos oldugunu savunuyor eğer iş buldurmayacaksa neden alıyoruz ?