.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

24 Mayıs 2010 Pazartesi

"Memur Olmak İstiyorum, çünkü..."

Önceki yazılarımızdan birinde Memuriyet mi, Özel Sektör mü? diye sormuştuk.
o yazıya devam edelim.


Derslerde, arkadaş ortamında vs.
Farkettiğim bir şey var ki, insanlar iş garantisi için devlet memuru olmak istiyor.
iş garantisi=işten kovulmama garantisi demek.
peki bu insanlar neden özel sektörde işten kovulacaklarına bu kadar eminler,
ayrıca memurların işten ayrılmak istemeyeceğini bilen amirlerinin daha baskıcı olacağını düşünmüyorlar mı?


Ben de irili ufaklı krizlerin olduğu 5 yıldır çalışıyorum, bir kez bile işten atılma korkusu yaşamadım, dahası istediğimde yeni fırsatları değerlendirebilmek, hatta kafam bozulduğunda kimsenin kahrını çekmemek için özel sektörün daha iyi olduğunu düşünürüm hep, çünkü huzursuz iş hayatı tüm yaşama sirayet eder.

iki kişi arasında 7 farkı bulunuz:

1: "memur olmak istiyorum çünkü iş garantisi var, kimse beni işten atamaz."

2: "özel sektörde çalışmak istiyorum çünkü rahatça işten ayrılabilir yeni fırsatları değerlendirebilirim.

ekşisözlükte benzer bir konuda katııldığım bir yorum da şöyle:

"insanlarin cogunlugunun memur olma isteginin altinda is garantisi yatiyorsa bu ayni zamanda toplumun geneline yayilmis mesleksizligin ve vasifsizligin da gostergesidir. soz konusu olanlar, mevcut durumlari ile ozel sektorde tutunamayacaklarini veya tutunabilmek icin kendilerini gelistirmeye kasacak kiclari olmadigini bilirler. daha iyi birsey olabilecekken kimse kalkip tapu kadastroda kagit duzenleyip damga vurmayi hayatinin isi olarak gormez, devlete kapagi atmak elzem hale gelir. (ileride getirisi cok fazla olacak memuriyetleri es geciyorum) bu baglamda bu kuyruk issizlikten cok daha buyuk bir soruna isaret edecektir."(anjin san)


-bu yazıda işten atılmama garantisi değil de idealleri ve yetenekleri çerçevesinde memur olanları tenzih ederim-

sonuç olarak özel sektörde şansınızı zorlamaktan korkmayın, ama hesap uzmanı, maliye müfettişi falan olacaksanız bu yazıyı okuyup zaman kaybetmeyin, hemen ders çalışın, ilerde bizi de görün :)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ne kadar boş ve hayatın gerçeklerinden kopuk bir analiz, yazık!!!

Özkan D. dedi ki...

herkes kendi hayatını hayatın gerçekleri olarak görüyor. herkesin gerçeği farklı olabilir bunu da düşünün.