.

FİNANS KARİYER Türkiyede ulusal ve uluslararası alanda geçerliliği olan, iş bulduran sertifikalar ile ilgili bilgilerin bir arada olduğu tek kişisel blogtur. neden ileri düzey lisans?___SORULARI TARTIŞIYORUZ___CMA Sertifikası___SPK genel bilgi

12 Mayıs 2010 Çarşamba

SPK LİSANSLARI KAÇ KİŞİDE VAR

Uzun zamandır verilmeyen bir istatistikti. SPK bugün duyurusunda SPK LİSANSLARI KAÇ KİŞİDE VAR sorusuna da cevap vermiş oldu.
Buna göre Türkiyede şu an 16.474 kişide Temel Düzey Lisans,
5.498 kişide ise İleri Düzey Lisans var.

Son zamanlarda mali müşavirlerin ve bağımsız denetim alanında çalışmak isteyenlerin rağbet ettiği ve denetçi olmak için zorunlu olan Sermaye Piyasasında Bağımsız Denetim Lisansı ise halihazırda 317 kişide var.

Şu linkte detaylı bilgi mevcut, mart 2010 sınavında başarı oranı eskiye oranla çok yükselmiş.
Sınavın kolay olduğu görüşü doğru demekki.

Umarım sizler de bu lisanslara sahipsinizdir, veya olursunuz.

2 yorum:

derya dedi ki...

Merhaba,
smm belgem var.
benim için ileri düzey mi bağımsız denetim mi daha avantajlı?

smm belgesi olunca bu iki sınavdan muaf olunan dersler var mı?

Özkan D. dedi ki...

smmm belgeniz varsa ilerde denetçi vs işlerde bulunacaksanız denetim lisansı daha mantıklı,
ileri düzey de, eğer halka açık bir şirketin muhasebesinde çalılacaksanız daha mantıklı, yani hedefinize göre değişir.

smmm belgesi olması herhangi bir derste muafiyet getirmez.